Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hyde67
Tja
Börjar bli läge att beställa ny tjänstebil och har lite funderingar om jag ska välja D5 eller D4 Polestar?
Prisskillnaden är ca. 23 000 är D5 värt det? (D5 Polestar kliver över budgeten).

Volvo V90 D5/D4 AWD Business Advanced
Växellåda: Automat AWD
Färg: Osmium Grå Metallic 714

Paket:
Klimatpaket Volvo on Call: Baksätesvärme, Programbar bränslevärmare, Rattvärme, Spolmunstycke
eluppvärmda, Volvo on Call

Teknikpkt Pro V90/CC/XC: Head Up Display, Intellisafe Surround, BLIS:Radar för död vinkel, Cross
Traffic Alert, Rear Collision Warning, In/ut speglar aut avbländ, Navigation, Parkeringssensor fram/bak,
Parkeringskamera bak, Strålkastare Dynamisk LED

Options: Förarstol elmanövrerad, Smartphone Integration, Mörkt tonade rutor 5 st

Tillbehör: Bagagerumsmatta formgjuten, Skålade gummimattor. Charcoal Solid

/Kari
Användarvisningsbild
av Maqqann
Vad jag fick höra när jag beställde min D4 var att det inte fanns polestar till dem ännu just för att köpare skulle tänka som dig. Så D5 om du vill ha den nu.

Sen är ju D5 en piggare motor överlag, D4 med polestar når inte ikapp på samma sätt som med motorn i V60.

Tapatalking with my Samsung S7
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Powerpulse går ju före polestar i detta fall
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Mina erfarenheter är att D4 är snålare. Har kört mycket med både D4 awd och D5 awd och visst är D5 piggare men D4 awd är en väldigt trevlig drivlina också. Extremt mjuk och komfortabel gång. Plus att den är väldigt snål.
av AndS
Fundera på om du verkligen använder de extra hk och vad du anser dem värda? 90% nyttjar inte de starkare motorerna mera än vid ytterst få tillfällen och en D4 har trots allt 190hk så det är ingen motorsvag bil. Sedan kan man välja en större motor för att man har pengarna vilket inte behöver vara fel.
av hyde67
Tack för all input
Jag vet att D4 med 190hk räcker egentligen, har en Passat 190hk nu, men om den där Bonus-Malus införs juli nästa år så är det kanske sista chansen att ha "kul" på jobbet, jag kör 5000-6000mil per år 75% i tjänsten. Så därför funderar jag på D5'an.
av troubleshooter
Jag skulle definitivt välja D5 om den täcks in i din budget, Powerpulse gör mycket för körupplevelsen, att D4 räcker till tror jag absolut men jag tycker att karaktären på D5 med powerpulse är roligare. En annan sak, jag vet inte vad som hänt med teknikpaketen nu, men när jag beställde var det bara Head Up Displayen som skilde teknikpaket och teknikpaket pro, jag skulle definitivt offra Head up Displayen för att få In Polestar. 8)

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.