Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rale
Sitter man kvar i en V90 T8 Inscription efter det att den stängts av för den en massa underliga ljud för sig. Det knorrar, pluppar o.s.v. framförallt inne från instrumentbrädan.

Två huvudljud man hör är kompressorn bak till luftfjädringen och ett liknande ljud framifrån bilen. Vad kan kompressorljudet fram vara?
(Finns ingen Powerpuls eller luftfjädring där!)
Användarvisningsbild
av Hanzon
När jag enbart kört på el innan jag parkerar så tolkar jag att det är en fläkt som startar när bilen är avstängd och parkerad. Detta ljud har jag lokaliserat fram.
Har inga belägg att teorin med fläkt håller, bara min teori att det är någon form av kylning av batteri, elmotor - som sagt, jag kan ha helt fel.
Senast redigerad av 2 Hanzon, redigerad totalt 0 gång.
Kan det være vifte til nedkjøling av turbo eller ICGS? Siden bilen kan finne på å starte og stoppe motoren når den vil, kan det være lurt med ekstra nedkjøling av turbo. Ingen turboer liker å blir kjørt på full speed for så å stoppe helt uten frisk olje til nedkjøling?

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]