Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

jeg har lige købt en ny iPhone (X) og hqr prøvet at tilslutte den til Apple Carplay i min S90.

Jeg bliver spurgt om jeg vil tilkoble en ny enhed men når jeg klicker på Carplay symbolen, får jeg en besked at jeg havde "valgt at bruge denne Apple enhed som iPod" (se vedlagt billede). Sikkert noget vrøvl!

Jeg har prøvet en del ting (skiftet kablen til anden tilslutningport, genstart bilen, aktiver / deaktiver bluetooth, genstart telefonen osv.)
Ingen resultat.
At forbinde telefonen til Volvos Stereo eller telefon via Bluetooth og også WLAN hotspot fungerer men Apple Carplay kan ikke aktiveres.

Min bil fik den sidste mjukvara opdatering på værkstedet 2 veckor siden og selve iPhone kører med den nyeste mjukvara. Kablen er også nyt og orinalt fra Apple. Jeg havde ikke noget problem i ar fobinde min sidste iPhone (6S) til Carplay i sammen bil.

Nogen som har en idé? Skal Volvo kanske sende en opdatering af Apple Car Play til deres biler?
Bilagor
IMG_3114.JPG
IMG_3114.JPG (1.99 MiB) Visad 590 gånger
Jag hade inga som helst problem med att ansluta min iPhone X. Jag har inte uppdaterat mjukvaran i bilen sedan i somras. Men vänta, jag provade nog bara bluetooth och att ladda via USB. Jag kanske inte startade CarPlay. Får kolla det.
Bluetooth og opladning fungerar også fint. Det er Apple CarPlay som driller. Jeg kan bruge min Iphone som iPod (Ipod button i Sensus menu), afspil musik og bruge telefonen via Bluetooth men jeg kan ikke tilgå Apple Carplay - der får jeg sammen fejlmeddelse . At skifte kabel/genstart etc. har ikke hjulpet.
Siri er aktiveret og mjukvara opdateret i telefonen.
Ved klick på det grønne Apple CarPlay display siger en meddelse at det er en ny enhed og om jeg vil starte Apple CarPlay og dermed stoppe musik over bluetooth. Når jeg svarer med ok, får jeg (ahængig af det valgte Volvo systemsprog) følgende meddelse:
Start Apple Car Play: You have chosen to use this Apple device as iPod. To use Apple CarPlay, disconnect and connect your Apple device again. Apple CarPlay works with selected Apple devices

Er spændt på om du får sammen fejl eller om det virker hos dig.
Bilagor
Screen Shot 2017-11-05 at 16.16.06.png
Screen Shot 2017-11-05 at 16.16.06.png (1.12 MiB) Visad 548 gånger
Nu har jag provat och min iPhone X fungerar fint med CarPlay i bilen. Inga problem alls.

Jag tror inte att du kan använda din iPhone som iPod och samtlig använda CarPlay. Du måste nog göra som meddelandet säger och koppla ur och in telefonen igen.
Konstigt...

jeg har jo allerede prøvet det med koppla ud og ind igen men det hjælper ikke. Har nu kontaktet Volvo & Apple support for at finde en løsning.

PS har du også oplevet problemer med at bruge din iPhone som WLAN hotspot i bilen? Jeg har haft problemer med at Volvoen under kørslen pludselig taber hotspot forbindelsen og så kan den ikke finde min hotspot igen medmindre jeg standser bilen, standser motoren og genstarter Sensus Connect. Problemet har jeg haft både med min nye (X) og gamle iPhone (6s).
Bilagor
Screen Shot 2017-11-07 at 19.36.12.png
Screen Shot 2017-11-07 at 19.36.12.png (487.67 KiB) Visad 498 gånger
Screen Shot 2017-11-07 at 19.35.44.png
Screen Shot 2017-11-07 at 19.35.44.png (37.84 KiB) Visad 498 gånger
Screen Shot 2017-11-07 at 19.36.22.png
Screen Shot 2017-11-07 at 19.36.22.png (626.46 KiB) Visad 498 gånger

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?