Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
rale skrev:Ny karta 1203 2018-02-02
Hur får jag reda på det och vilken är den senaste versionen? Jag har precis bytt från XC60 där jag fick uppdatera via USB. I V90 tror jag det ska funka på någon annat sätt. Kollade nu, och jag har version 1200 av Skandinavien. Finns det senare versioner?
av Xanthopteryx
Normalt är uppdateringarna via bilen ganska små - verkar främst vara ändringarna. Typ 100-300 MB. Dock fick jag en loop av "Kartan är installerad" gånger två varje gång jag startade bilen, vilket gör att den nu inte kan ta ner nästa version, så nu kör jag via pinne för att hoppas komma ur loopen.
av GoranP
Xanthopteryx: Det där känns bekant. Jag hade ett likartat beteende på bil för ca 2mån sedan. Dom provade först med att reseta delar av systemet, men slutade med att dom fick byta en kommunikationsmodul i bilen.
Efter det fungerar det bra igen. Även VoC fungerar betydligt bättre. Nu kan jag tom skapa/ändra timers för kupéärmen...
av Xanthopteryx
GoranP skrev:Xanthopteryx: Det där känns bekant. Jag hade ett likartat beteende på bil för ca 2mån sedan. Dom provade först med att reseta delar av systemet, men slutade med att dom fick byta en kommunikationsmodul i bilen.
Efter det fungerar det bra igen. Även VoC fungerar betydligt bättre. Nu kan jag tom skapa/ändra timers för kupéärmen...
Oh, så pass.
Det var intressant med att skapa och ändra timers. Det strular som en tok.
Påstås dock att mjukvara är på g för att fixa detta.
Bilen skall in för lite annat småfix (skulle varit i måndags men meken fick magsjuka så tack och lov höll han sig hemma!) så får se om kartproblemet är löst och huruvida uppdatering för timers är klar och löser det eller om det blir byte här också.
Användarvisningsbild
av sura56
Laddade ner ny ver. av kartan 1203 (skandinavien bara) via bilens modem och installerade utan problem
XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&ar[…]