Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
Röststyrningssystemet inte tillgängligt står det när jag trycker på knappen. Ibland säger han det också. Ibland blir hela sensus inkl hela driver displayen svart och bootar om. Oavsett, funkar inte längre och har inte gjort på några dagar. Nån som har haft nåt liknande, eller som har tips till vad jag kan prova?
av Psyko
barcusmrandt skrev:Röststyrningssystemet inte tillgängligt står det när jag trycker på knappen. Ibland säger han det också. Ibland blir hela sensus inkl hela driver displayen svart och bootar om. Oavsett, funkar inte längre och har inte gjort på några dagar. Nån som har haft nåt liknande, eller som har tips till vad jag kan prova?
Testa att ladda ner röstfilen till bilen.
Du hittar den på support.volvocars.se

Ladda ner den till ett usb och sätt sedan det i bilen.
Tack för svar! Har provat nu, röstfilen redan installerad stod det bara. Men, det funkade igen efteråt ändå. Osäker på om det var det att jag satt in ett USB som gjorde det, eller om det var tillfälligt att det började fungera igen. Ska se om det samma felet kommer tillbaks igen, och i så fall under vilka omständigheter.
Användarvisningsbild
av Hanzon
barcusmrandt skrev:Röststyrningssystemet inte tillgängligt står det när jag trycker på knappen. Ibland säger han det också. Ibland blir hela sensus inkl hela driver displayen svart och bootar om. Oavsett, funkar inte längre och har inte gjort på några dagar. Nån som har haft nåt liknande, eller som har tips till vad jag kan prova?

Sensus startade om vid några tillfälle med samma fenomen att displyen blev svart i min bil också, detta hände dessutom när jag körde på E6 samt alla inställingar såsom Hold läge, Interanslutning slutade fungera.
Jag fick en stor mjukvaruuppdatering av ÅF för några månader sen, efter det har jag inte haft några probelm.
Vad jag förstod var det ett känt problem för Volvo att Senus startade om helt okontrollerat.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck fö[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]