- tor 02 nov 2017, 19:47
Är det nån här inne som som åker D5 med BSR-trim? Och som kan berätta hur det upplevs... :)
Moderator: Moderatorer
VolvoB20 skrev:Jag undrar...Hoppas verkligen inte grenröret är i plast utan insugningsröret.
På min gamla 5-cylindriga 2.4 liters D5 laddar ju Polestar sjukt höga 2.3 bar.
Hur mycket ladddar BSR för att få ännu högre effekt i den nya mindre 2 liters 4:an, laddar BSR typ 3.0 bar eller. Högre laddtryck i turbon än vad man har i däcken :-O) . Kommer det att hålla i längden, grenröret är väl i plast?
Jefe skrev:Det finns ju två grenrör på motorn. Ett insugsgrenrör och ett avgasgrenrör. Och att avgasgrenröret skulle vara av plast skulle jag aldrig drömma om.VolvoB20 skrev:Jag undrar...Hoppas verkligen inte grenröret är i plast utan insugningsröret.
Hur mycket ladddar BSR för att få ännu högre effekt i den nya mindre 2 liters 4:an, laddar BSR typ 3.0 bar eller. Högre laddtryck i turbon än vad man har i däcken :-O) . Kommer det att hålla i längden, grenröret är väl i plast?
VolvoB20 skrev:Det är sant sist jag skruvade med motorer så sätt det förgasare på motorn så hur det ser ut idag har jag ingen aning om då hela motorn skyms av plast ovanpåJefe skrev:Det finns ju två grenrör på motorn. Ett insugsgrenrör och ett avgasgrenrör. Och att avgasgrenröret skulle vara av plast skulle jag aldrig drömma om.VolvoB20 skrev:Jag undrar...Hoppas verkligen inte grenröret är i plast utan insugningsröret.
De e klart, om du kör B20 med dubbla Weber 45or så har du ju inget grenrör på insuget utan bara raka insug, men på en D5:an är det definitivt grenrör på insuget också
Så insugsgrenrör, slangar och dessutom intercoolern borde ju frestas hårt vi de tryck som man skruvar upp till.