Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! första inlägget här.

Har flera frågor som jag hoppas att ni kan svara på med enkelhet :-)-)

Har precis beställt en Volvo V90 T8 AWD Inscription. Har lagt till några paket, men förstår inte riktigt vad som medföljer..

1. Exakt vad ingår i lounge pro paketet?
2. Är charcoal RC00 svart ventilerad inredning?
3. Ingår elmanuövrade förarstolar (passagerarstol med minne?)
4. Hur är orginalhögtalarna? (jag har subwoofer med på specifikationen också)
5. Kan man justera ryggmassagen något?
6. Följer exteriör belysning med? (dörrhandtag)
7. Är hela instrumentpenalen och överdelen av dörrarna klädda med läder?

Har teknikpaket och lounge pro T8 paket

tack för hjälpen :roll:
Tja! Välkommen och grattis till bra val av bil, du har verkligen nåt att se fram emot! :D Räknar med du har lång leveranstid = många sömnlösa nätter :)

Ok nu till dina frågor:
1. Detta hittar du i brochyren på sida 60...nånting. Brochyren hittar du här: http://ipaper.ipapercms.dk/Volvocars/SE/V90SEsv/
2. RC00 ligger under ventilerat nappaläder. Så ja.
3. Ligger i Loungepaket Pro
4. Vet ej. Har B&W. Om du har råd, herregud uppgradera - inte en chans att du kommer ångra dig!
5. Kan justeras i olika typer av massage, styrka och hastighet, om det var det du undrade? Funkar bra!
6. Hör med säljaren. Tror det finns olika nivåer här, och att det är tillval.
7. Hör med säljaren. När jag beställde ingick det i Inscription (Leatherette dashboard - som också inkluderar dörrarna), men hittar det inte nu. Möjligt det är tillval. Gör väldigt mycket för kvalitetskänslan.
barcusmrandt skrev:Tja! Välkommen och grattis till bra val av bil, du har verkligen nåt att se fram emot! :D Räknar med du har lång leveranstid = många sömnlösa nätter :)

Ok nu till dina frågor:
1. Detta hittar du i brochyren på sida 60...nånting. Brochyren hittar du här: http://ipaper.ipapercms.dk/Volvocars/SE/V90SEsv/
4. Vet ej. Har B&W. Om du har råd, herregud uppgradera - inte en chans att du kommer ångra dig!
5. Kan justeras i olika typer av massage, styrka och hastighet, om det var det du undrade? Funkar bra!
7. Hör med säljaren. När jag beställde ingick det i Inscription (Leatherette dashboard - som också inkluderar dörrarna), men hittar det inte nu. Möjligt det är tillval. Gör väldigt mycket för kvalitetskänslan.
Tack för bra svar!!

ja det är prel leverans April... lite segt, men garanterat värt väntan! :D

B&W är så jävla dyra bara.. bilen är redan en bit över 700 så blir lite svettig hmm.. :roll:

I affärsförslaget står det "instrumentpanel, klädd" under lounge pro, så bör vara så..

detta blir nog bra, valde också en lite "annorlunda" lack, denim blue mettallic. Vad har du för bil?
CuteLunatic skrev:hmm här står det "utökad standardutrustning för volvo v90 T8" : http://ipaper.ipapercms.dk/Volvocars/SE/V90SEsv/

Panoramatak?? är det standard på T8 alltså? 8)
Hah - ja tydligen :) Jag fick välja till extra (beställde i februari)... Menmen, är väl inte så att man får det gratis för att det är med som standard till T8, betalar nog för det ändå :)
CuteLunatic skrev:
barcusmrandt skrev:Tja! Välkommen och grattis till bra val av bil, du har verkligen nåt att se fram emot! :D Räknar med du har lång leveranstid = många sömnlösa nätter :)

Ok nu till dina frågor:
Tack för bra svar!!

B&W är så jävla dyra bara.. bilen är redan en bit över 700 så blir lite svettig hmm.. :roll:

I affärsförslaget står det "instrumentpanel, klädd" under lounge pro, så bör vara så..

detta blir nog bra, valde också en lite "annorlunda" lack, denim blue mettallic. Vad har du för bil?
Denim blue är sjukt snygg! Såg en för en vecka sen, med blonde/blonde och svart träpanel - ser riktigt classy ut.

Jag har V90 T8 Inscription, Mussel blue med Maroon Brown interiör. All utrustning förutom digital TV :) 20" sommar och 19" vinter.
barcusmrandt skrev:
CuteLunatic skrev:

Ok nu till dina frågor:
Tack för bra svar!!

Denim blue är sjukt snygg! Såg en för en vecka sen, med blonde/blonde och svart träpanel - ser riktigt classy ut.

Jag har V90 T8 Inscription, Mussel blue med Maroon Brown interiör. All utrustning förutom digital TV :) 20" sommar och 19" vinter.
Jaha där ser man.. får dubbelkolla med säljaren så att det verkligen är standard.

Gubbarna på jobbet så att denim blue är en misslyckad färg, dom tycker electric silver.. Hmm.. man får ju lite ångest..

Fan va fint, snacka om fullutrustad Då:)
Skit i vad andra tycker! Dra å kolla på en om du inte redan gjort det. Se till så du ser en Inscription i Denim blue - konstrasterna mellan den mörkblå och chromade lister osv är det som gör den så snygg! Jag nojjade också över färgen (det tror jag alla här har gjort :) ) Men jag behöll Mussel Blue och är riktigt nöjd! Grym färg som ändrar färg mellan mörk grå och klarblå beroende på väder, och som aldrig ser skitig ut.
Electric silver är riktigt fin och tacksam, smutsen syns knappt. Jag har den på min V60, körde över 800 mil i somras utan tvätt. Lite flugor i fronten var det som man kunde se på normalt avstånd. Tittar man närmare ser man såklart en hinna, men inte så många "på stan" som går fram och inspekterar så.
Men denim blue är fin också, antar dock att den kräver lite mer i form av oftare tvättar etc.
Välj efter ditt tycke och smak så kommer du bli toknöjd! :-)-)
barcusmrandt skrev:Skit i vad andra tycker! Dra å kolla på en om du inte redan gjort det. Se till så du ser en Inscription i Denim blue - konstrasterna mellan den mörkblå och chromade lister osv är det som gör den så snygg! Jag nojjade också över färgen (det tror jag alla här har gjort :) ) Men jag behöll Mussel Blue och är riktigt nöjd! Grym färg som ändrar färg mellan mörk grå och klarblå beroende på väder, och som aldrig ser skitig ut.
Sant. Dock har jag inte fått möjlighet att se den i direkt soljus.. vart på 3st olika bilia men icke.. hmm ??:-/

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]