Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som har koll på priserna på Volvos paket med fälg+däck till V90CC?

Gärna både 18, 19 och 20”.

Gäller en bil som redan rullar så de nuvarande kampanjerna vid nybeställning gäller inte.
av kmi
Original 18" kunne jag få til 15.800 SEK
Købte et sæt nye original 19" på blocket som jag monterer vinterdæk på.

Blir cirka samme pris men så har jeg samtidigt et sæt nye sommerdæk når de gamle er slidte
Vilken återförsäljare säljer för 15800kr? Du får gärna skicka pm om du inte vill skriva ut det.

Kruxet är att jag har 19” från en annan Volvomodell men är inte 100 om det passar och ingen verkar kunna ge ett definitivt svar. Hade varit surt att köpa nya däck till dom fälgarna om det inte passar.
Beställde nyss en V90CC, och var nyfiken på priserna för de olika storlekarna (Nu fick jag det gratis visserligen - Men ville se prisskillnaden om jag skulle ta Hakka 9or istället för 8or, var då tvungen att kliva upp på 20" vilket är lite mustigt för vinterhjul enligt mig)

Detta är inte exakta priser, bara vad jag kommer ihåg i huvudet

18" med hakka 8or låg på 21,XXX:- något
19" med hakka 8or låg på 24,XXX:- något
20" med hakka 9or låg på 29,XXX:- något

Men har du beställt en eller ska beställa? Just nu är det väl gratis med vinterfälg+däck? (erbjudandet kanske tog nog slut idag?) Minns att jag fick lägga till 3k för 19", och ja 8k för 20" då. Men valde att köra på gratisalternativet 18" och slog till på ett par 20" för sommarbruk istället.

Vad har du haft för bil innan? Rätt säker på att dina tidigare 19" skall passa fint. Hur breda är däcken? Vet att det är 235 på V90CC'n, så allt mellan 225-245 bör passa, ET'n på fälgarna är nog rätt snarlika modell till modell.
av dfa
Nä det är kampanj på 18" som först gick ut den 25 :e Sept, men som dom nu förlängt till den 30 Okt.
http://www.volvocars.com/se/erbjudanden
Du får 18" vinterdäck för 4900:- enligt denna kampanj.
Olika handlare har olika priser för uppgradering till 19" vinterdäck även om byggsidan säger något annat (6900:-) Har fått offert på mellan 7900 och 10900 på dessa hos olika ÅF. Slutade med att jag köpte både sommar och vinteräck vid sidan av, och kränger det jag får med. Någon som är sugen? :)

Lite nyfiken på er som får det "gratis" , har ni förhandlat er till några rabatter mot listpris elller kampajer i övrigt?
Offertpris jämfört med listpris (bygg din volvo) är ju det man måste gå på för att få en rättvis bild av hur bra man förhandlat.
Har ramavtal och får inte en spänn mer än avtalet säger + eventuella kampanjer då.
Åh, ja självklart, 4900:- är det ja. Min lokala handlare (Bilbolaget) har haft erbjudande nu i slutet av sept, gratis tillbehör för 5000:- vid köp av nybil, dvs vinterdäck gratis samt 1,95% ränta, sen 25% rabatt på takräcke, takbox osv. Priserna som jag skrev gällde iaf för min handlare.
douglinds skrev:Men har du beställt en eller ska beställa? Just nu är det väl gratis med vinterfälg+däck? (erbjudandet kanske tog nog slut idag?) Minns att jag fick lägga till 3k för 19", och ja 8k för 20" då. Men valde att köra på gratisalternativet 18" och slog till på ett par 20" för sommarbruk istället.

Vad har du haft för bil innan? Rätt säker på att dina tidigare 19" skall passa fint. Hur breda är däcken? Vet att det är 235 på V90CC'n, så allt mellan 225-245 bör passa, ET'n på fälgarna är nog rätt snarlika modell till modell.
Jag har en sedan några månader, och erbjudandet gäller vid nybeställning. Tyvärr.

Dom jag har är däcken helt fel dimension (235/40 19), ET51, men samma nav. Dock är fälgen 8x19 istället för 7,5x19 som den ska vara på CC. Men jag tycker det borde passa.

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]