- ons 13 sep 2017, 09:18
Kommer man att märka något om man optimerar min D5 kostar 9,2 får ju inte många hästar mer men något högre drivmoment
Moderator: Moderatorer
Hoppe skrev:Hej,En nyfiken fråga bara. Har du provat handlarens demobil efter att du fått din optimerade eller nära inpå leveransen?
Jag uppgraderade min D5:a direkt innan leverans. Bilen blir "rappare" och du får kraften precis där man vill ha den (mellanregistret). Mycket stark och snabb vid omkörningar. Växlingar sker snabbare, gasresponsen bättre. Personligen tycker jag bilen är trevligare och mer alert jämfört med en icke optimerad D5:a (handlarens demo). Vad beträffande tanken att uppdateringen skulle ingå som standard så bör man väl tänka på att bilen ska passa så många kunder som möjligt och alla har ju inte samma preferenser. Sen så ser ju naturligtvis Volvo sin chans att tjäna mer pengar. Men personligen tror jag att det är kompromissandet som är största anledningen till att uppdateringen inte ingår som "standard".
Mvh
Hans Olof
para skrev:Jag har kört bilarna samma dag och samma sträcka.Hoppe skrev:Hej,En nyfiken fråga bara. Har du provat handlarens demobil efter att du fått din optimerade eller nära inpå leveransen?
Jag uppgraderade min D5:a direkt innan leverans. Bilen blir "rappare" och du får kraften precis där man vill ha den (mellanregistret). Mycket stark och snabb vid omkörningar. Växlingar sker snabbare, gasresponsen bättre. Personligen tycker jag bilen är trevligare och mer alert jämfört med en icke optimerad D5:a (handlarens demo). Vad beträffande tanken att uppdateringen skulle ingå som standard så bör man väl tänka på att bilen ska passa så många kunder som möjligt och alla har ju inte samma preferenser. Sen så ser ju naturligtvis Volvo sin chans att tjäna mer pengar. Men personligen tror jag att det är kompromissandet som är största anledningen till att uppdateringen inte ingår som "standard".
Mvh
Hans Olof
Många provkör ju bara innan man beställer och sen tar det 10-20veckor innan leverans och en sån jämförelse kan ju bli lite sned.
Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]
Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]