Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trumskolan
Fick min D4 v90 momentum, läder laminerat,teknikpaket, B&W mm. Bilen är en dröm att köra! Stolarna med läder och el är underbara.
När jag läste här innan leverans så blev jag smått nervös
av alla brister med vibrationer, spotyfystrul, felmonterade dörrar, skrammel mm.
Det jag ångrar var valet av 18 tums däck.
Dom låter på motorväg värre än min xc60 classic med 18 gjorde. Så jag får handla 17 tum istället..
Jag undrar också över fotöppning av bagageluckan. Den får jag inte att funka. Måste vara något fel? Någon annan som har info om strul med detta.
av Kingboborules
Fungerar klockrent efter att man fått in snitsen. En spark vinkelrät mot/under stötfångarens vänstra sida ung under V90 loggan. Sidospark eller upprepade sparkar fungerar ej.

Mvh Martin

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Xanthopteryx
Kingboborules skrev:Fungerar klockrent efter att man fått in snitsen. En spark vinkelrät mot/under stötfångarens vänstra sida ung under V90 loggan. Sidospark eller upprepade sparkar fungerar ej.

Mvh Martin

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och den trådlösa nyckeln måste befinna sig bakom, inom 1,5 meter eller något sådant.
av RocDoc
Man får inte stå för nära då öppnar den inte,så ta ett halvt steg bakåt efter "sparken"så borde det fungera.
av para
Handlar bara om att öva. Jag lyckas nog inte ens hälften av gångerna men min 7-åriga son är 100% -ig.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Och använder man den vattentäta nyckeln är den ännu känsligare vad gäller avståndet.

Men jag tycker de misslyckats med funktionen då det kräver ganska exakt teknik för att det skall fungera, och ofta flera försök dessutom.

Skäms ju när man står där med sina fina bil och sparkar som ett fån med matkassarna eller nån kartong i händerna för att sen förvånat hoppa till när luckan väl öppnar sig.
av Jacobsson
Kanonfunktion!
Jag får det att fungera i 9 fall av 10.
Bra att även barnen kan både öppna och stänga själva nu!
Användarvisningsbild
av fmcarv
XC90_Executive skrev:V90 Momentum har väl inte det som standard? Är du säker att du har det?
Momentum har väl keyless entry

Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, Momentum har keyless entry och komfortöppningen som standard.
Bild
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]