Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
En gång för många år sedan stod och jag i en butik och såg hur en bil utanför med öppen taklucka vattenfylldes av ett skyfall. Den stackars ägaren hade glömt stänga sitt soltak som det kallades på den tiden.

Vad händer om jag glömmer mitt panoramatak öppet och det blir skyfall? Automatisk stängning? Stängs det vid låsning? (Har inte testat.)

Henry
av Jacobsson
Har en vän som hade samma incident med en tiguan -16 i veckan..
Jag tror och hoppas att min Volvo stänger den om det regnar!
av SundanceKid
Med fjärren funkar dock inte i voc. När man tvättar bilen stängs innertaket det innebär väl att den även skulle stängas taket.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av douglinds
På volkswagen osv vet jag att man kan ställa in att när regnsensorn känner av stänk, så stänger den takluckan och alla rutor (om öppna) - Känns som något volvo också tänkt på, de brukar ju ha många smarta lösningar
av dfa
Råkade lämna takluckan öppen på en XC90 MY17 som vi hyrde. Inte fullt öppen utan bara i "vädringsläget"
Efter en mycket regnig natt så fick jag torka torrt i bilen på morgonen efter. Den hade inte stängt sig...

Tror dock att VOC larmar för öppen lucka, men det hade vi ju inte kopplat.

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]