Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flajjan
Det är ett jävla ofog att handbromsen ska hålla i tills man sätter i bältet, jag har varit med om fenomenet två ggr, försökte komma upp ur ett dike där jag hade parkerat, var tvärstopp. Höll på att brinna av innan jag såg att den lös..
Tryckte ur Autobroms bakom P-broms. Nåt spån på en verkstad hade tryckt in den, sen har jag sluppit ofoget med Pbroms som sitter i tills bältet är på..

För er som uppskattar det tryck i Autobroms. Jag antar att det är den, för jagf har sluppit det sedan jag tryckte bort den.
Användarvisningsbild
av jcartel
Om man stänger av (A)-knappen bakom handbromsknappen, avaktiveras autobroms vid rödljus också eller enbart automatisk parkeringsbroms?
av AndS
Henry_Fågeljazz skrev:Mycket riktigt. Detta har att göra om automatisk parkeringsbroms är aktiverad via knappen bakom knappen för parkeringsbroms.
Då vet man det!

Henry
Vilken knapp avser du med automatisk parkeringsbroms? Knappen bakom parkeringsbroms är automatisk broms vid stillastående och kan påverka det vanliga bromssystemet eller parkeringsbromsfunktionen.
av AndS
jcartel skrev:Om man stänger av (A)-knappen bakom handbromsknappen, avaktiveras autobroms vid rödljus också eller enbart automatisk parkeringsbroms?
Knappen styr automatisk broms när du stannar bilen. Sedan kan du via bilens inställningar välja om autobroms ska aktiveras med automatik och att du sedan temporärt avaktiverar via knappen, eller det motsatta. Det är två olika funktioner, men autobroms kan använda både parkeringsbroms och det vanliga bromssytemet, skulle gissa på att det är broende av lutningen när bilen står stilla alternativt manuell/automatisk växellåda.
Användarvisningsbild
av MartinS
Flajjan skrev:Det är ett jävla ofog att handbromsen ska hålla i tills man sätter i bältet, jag har varit med om fenomenet två ggr, försökte komma upp ur ett dike där jag hade parkerat, var tvärstopp. Höll på att brinna av innan jag såg att den lös..
Tryckte ur Autobroms bakom P-broms. Nåt spån på en verkstad hade tryckt in den, sen har jag sluppit ofoget med Pbroms som sitter i tills bältet är på..
Det är ju ett jävla ofog med folk som köper fina bilar med massa finesser som sen inte kan hantera dom :roll: :wink:
av Flajjan
[/quote]

Det är ju ett jävla ofog med folk som köper fina bilar med massa finesser som sen inte kan hantera dom :roll: :wink:[/quote]

:lol: :lol:
Ett jäkla ofog är det...
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]