Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av phantomblot
Jeg prøver bestemme meg om jeg skal få montert stylekit eller ikke, men før jeg bestemmer meg, har jeg lyst til å se bilder av virkelige biler med dette på.
Er det noen som har tips på hvor jeg kan finne bilder?
Ja den där hade stylingkittet. Ett måste på V90 tycker jag.
Ett par bilder på röda faran. Stylekit är enl. Mig ett måste :)

Tyvärr är bilen lite påkörd i fronten av en lokal förmåga i Skogås (smitning) så stylekitet släppte i fram lite grann...BildBildBildBildBild

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av thread
phantomblot skrev:Ser pent ut!

Men jeg har T8, og da fikk vi bare 20" og ingen sänking. Kan godt kjøpe 21", men vet ikke om noen som får senket luftfjæringen, så da blir kanskje ikke stylekit like fint?
Min har 20" och jag håller med tidigare inlägg, stylingkittet gör stor skillnad.
r-design.JPG
V90 D5 Osmiumgrå R-Design med stylingkit. 20" diamond-cut...
r-design.JPG (776.71 KiB) Visad 907 gånger
phantomblot skrev:Ser pent ut!

Men jeg har T8, og da fikk vi bare 20" og ingen sänking. Kan godt kjøpe 21", men vet ikke om noen som får senket luftfjæringen, så da blir kanskje ikke stylekit like fint?
Med 21" får väl inte däcken rätt bärighet?
Har för mig detta har varit uppe tidigare, att den bärighet som krävs till T8 (pga den ökade vikten) inte finns som 21".
fjohan82 skrev: Med 21" får väl inte däcken rätt bärighet?
Har för mig detta har varit uppe tidigare, att den bärighet som krävs till T8 (pga den ökade vikten) inte finns som 21".
Alldeles rätt. I våras kunde man beställa T8 med 21" men det finns helt enkelt inte någon däcktillverkare som gör den dimensionen med lastindex över 100. T8:an väger ju några kilo mer.
Det står last index 99 i mitt vognkort. Gutten på dekkbutikken skulle begynne å lete etter 21" dekk med slik lastindex.

Begge Volvoforhandlerene har demo V90T8'er med 21" montert. Ser jo myyye finere ut.

@tread: Har du ikke R-design chassis? Luftfjæring?
phantomblot skrev:Det står last index 99 i mitt vognkort. Gutten på dekkbutikken skulle begynne å lete etter 21" dekk med slik lastindex.

Begge Volvoforhandlerene har demo V90T8'er med 21" montert. Ser jo myyye finere ut.

@tread: Har du ikke R-design chassis? Luftfjæring?
Vore intressant att få reda på vad demobilen har för bärighet på dessa däck och vilken tillverkare det är...
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]