Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mike68
Det är väldigt sällan den väljer rätt hastighet på min bil, antingen för snabbt eller nästan inte alls. Har provat de flesta lägena men det blir ingen förbättring.
Den i särklass sämsta sensorfunktionen på de fem bilar jag har/haft!
av kmi
Har oplevt precis det samme. Men efter jag fick en ny framruta (sensor) samt firmware. Funkar den faktisk fint.
Vil tro det er firmware relateret.
av Jacobsson
Jag har nog tvärtom upplevelsen, det fungerar perfekt varje gång.
För nån vecka sen gjorde jag en resa Sthlm-GBG med hyrbil av annat märke, den hade i särklass sämsta!
Så det borde vara något mjukvarufel
av troubleshooter
Fungerar riktigt bra på min bil, faktiskt bättre än på XC60, där av någon anledning om man bestämde sig för att
göra en manuell torkning automatiskt stängde av automatiken varje gång, det var hopplöst tycker jag.....
Användarvisningsbild
av svergie2
troubleshooter skrev:Fungerar riktigt bra på min bil, faktiskt bättre än på XC60, där av någon anledning om man bestämde sig för att
göra en manuell torkning automatiskt stängde av automatiken varje gång, det var hopplöst tycker jag.....
För spaken uppåt så stänger den inte av sensorn. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av troubleshooter
svergie2 skrev:
troubleshooter skrev:Fungerar riktigt bra på min bil, faktiskt bättre än på XC60, där av någon anledning om man bestämde sig för att
För spaken uppåt så stänger den inte av sensorn. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Visste väl att jag borde ha läst manualen en gång till :D :D :D
av V60D5AWDPolestar
Mike68 skrev:Det är väldigt sällan den väljer rätt hastighet på min bil, antingen för snabbt eller nästan inte alls. Har provat de flesta lägena men det blir ingen förbättring.
Den i särklass sämsta sensorfunktionen på de fem bilar jag har/haft!
Helt enig, sämst hittills. Får justera eller köra manuellt hela tiden. Trodde länge att jag kanske inte
hade sensor...
av AndS
Fungerar bra, det enda problemet är att jag själv ibland glömmer bort att aktivera automatiken när det börjar regna.
Sedan kan man få trycka till något manuellt slag när det regnar endast ytterst lite.
Så fungerar det till 99% är jag trots allt nöjd.
av Jonathan81
AndS skrev:Fungerar bra, det enda problemet är att jag själv ibland glömmer bort att aktivera automatiken när det börjar regna.
Sedan kan man få trycka till något manuellt slag när det regnar endast ytterst lite.
Så fungerar det till 99% är jag trots allt nöjd.
du kan ställa in så den alltid är aktiv, så slipper du stänga av o på den när det börjar regna

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]