Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Jag har ett antal olika offerter med automat och vinterdäck.

På s90 sjönk priset med 20', V90 med bara 10, enligt Byggabil.

Ska höra på måndag med säljaren om varför skillnaden.

Cheers
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Maqqann
Intressant att det bara är dieselbilar som berörs. Kanske försöker de få fler att köpa dem nu när dieseln får så mycket negativ publicitet.

Tapatalking with my Samsung S7
Användarvisningsbild
av fjohan82
trumskolan skrev:Jag hämtar min bil om 2 veckor och antar att jag får hämta ut bilen för priset innan rabatten. Undrar om handlaren får rabatten från Volvo?
Typ 25 000 ut genom fönstret :(
Det är villkoren när affären undertecknas som gäller.
Många känner sig blåsta på höstkanten när det blir erbjudanden att vinterhjul ingår.
Maqqann skrev:Intressant att det bara är dieselbilar som berörs. Kanske försöker de få fler att köpa dem nu när dieseln får så mycket negativ publicitet.

Tapatalking with my Samsung S7
Jag tror mer på att man ritkar in sig på förmånsbilarna och liknande. Man vill pressa ut så många Volvo som möjligt på vägarna (och det är en stor kund). Man måste sälja många Volvo i sverige för att kunna sälja i andra länder. Vem vill köpa svensk Volvo om inte ens svenskarna köper den?
Därav även valet av att rabattera automat och vinterhjulen. Folk vill ha automat och folk vill ha vinterhjul. Och diesel är nog största delen för målgruppen.
Användarvisningsbild
av GustavB
Vilken tur att kampanjen kom. Nu fick man in Cross Country Pro istället för plus samt metalliclack! :P
av galaxie80
dfa skrev:Enligt byggsidan får man 19" vinterdäck för 6800:- till V90 CC någon som vet om det stämmer eller är tryckfel?
Jag fick mina 19" för 6800kr när jag beställde en v90 cc. Ordern är inne i systemet och ingen har ringt och klagat från Volvo handlaren. :D Så det priset är rätt
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]