Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matte25
Hej,

Behöver lite experthjälp då det är dags för ny tjänstebil.
Får välja mellan VW och Volvo, är mest sugen på en V90 men jag har några krav när det gäller den som jag säkert tror att fler har.
För att V90n ska vara aktuell så önskar jag dubbla diffuser bak, inte de små runda...
Även automat är ett krav och likaså VOC. Allra helst även skinnklädsel men det är ett plus.
Kan man lyckas få in dessa krav under 7,5 bb?
Testat D4n och gillade skarpt men antar att de blir en D3 man får nöja sig med om man ska trolla med dessa krav.

Tacksam för råd,

Mvh
av matte25
TommyP86 skrev:För 7,5 för du noll och inget på en v90. Jag hade tagit en v60 eller vw isåfall.
Känns som det, lite tråkigt med v60 när jag har en just nu och den byts ut snart.
Användarvisningsbild
av Derank
Du får aldrig in den utrustningen på 7,5, kollegan fick en ren D4a manuell + dragkrok på 7,5 och då läggs vinterhjul vid sidan om, så den summan räknas inte in.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kan någon föklara fashinationen av att ha en svag strypt pyttemotor under huven med ett enda smalt sugrör till avgassytem under bilen och så har man 4 stycken mega vulgo utblås värdiga en saturnusraket sista 5 cm.

Om jag har tight budget är det de sista jag skulle satsa på.

Jag skulle gå på en D4 manuell.
Användarvisningsbild
av Derank
Men strax drar väl kampanjerna med bla vinterhjul igång så där finns ju en tia att tjäna.
Användarvisningsbild
av TommyP86
VolvoB20 skrev:Kan någon föklara fashinationen av att ha en svag strypt pyttemotor under huven med ett enda smalt sugrör till avgassytem under bilen och så har man 4 stycken mega vulgo utblås värdiga en saturnusraket sista 5 cm.

Om jag har tight budget är det de sista jag skulle satsa på.

Jag skulle gå på en D4 manuell.
Japp, man gillar inte fula bilar men uppskattar inte hög effekt nog för att betala för den.
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]