Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
Jag har haft min v90 med panorama tak i 4 månader och har börjat märka lite oljud i bilen... Hittade ett av en slump idag...

Innerbackspegeln...själva höljet bakom... Men det kommer oljud från ngt ställe till...

Något ni har uppmärksammat?

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
kez_style skrev:Jag har haft min v90 med panorama tak i 4 månader och har börjat märka lite oljud i bilen... Hittade ett av en slump idag...

Innerbackspegeln...själva höljet bakom... Men det kommer oljud från ngt ställe till...

Något ni har uppmärksammat?

Jag hade oljud från en bakdörr. Det var en kabel som inte låg i sin sko.
av SundanceKid
Jag hade vad jag trodde va instrumentpanel som knarrande men det visade sig att höljet bakom backspegeln i mitten va löst och ljudet lät som det kom nerifrån. Skumt.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av kez_style
SundanceKid skrev:Jag hade vad jag trodde va instrumentpanel som knarrande men det visade sig att höljet bakom backspegeln i mitten va löst och ljudet lät som det kom nerifrån. Skumt.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Precis samma här.. ungefär i mitten bakom backspegeln...tryckte in den och efter dagens provtur ... Knäpptyst i den vackra interiören :)Bild

av japs
Jag har haft problem med det också, alltså vibrationsljud från lådan bakom backspegeln. Efter andra gången på verkstaden verkar det ha löst sig.
av raven76
Jag var in med min V90 CC idag pga skrammel från lådan bakom backspegeln. Teknikern kunde konstatera att ena fästet inte satt fast. Han dubbelkollade att det verkligen satt fast efter att han monterat isär och satt ihop. Skönt med en enkel lösning tänkte jag, men tvivlade samtidigt på att det kunde vara så enkelt. Så jag satte mig direkt i bilen och drog iväg till närmsta grusväg. Skramlandet var kvar. Tid bokad 1/9 för att få lådan tejpad med någon "antivibrations-tejp". Vi får väl se hur många försök dom måste ha innan dom lyckas den här gången. Min XC70 var inne tre gånger pga skrammel ovanför handskfacket. Trägen vinner, men det är så trist att behöva lämna in den.
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]