Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trumskolan
Jag tycker v 90 Inscription är otroligt snygg men gillar inte de förlängda sätena. Känns som jag sitter på en kant under låren som skaver..
Kan man inte få inscription med de kortare sätena?
Jag har min bil orderlagd men min handlare har semester..
Någon som vet? Har sett sådana med korta säten.....
Nu har jag nog inte sett förlängda säten men väl justerbara, jag har väl tidigare tyckt att det jag med mina korta ben inte skulle ha nytta av det, till jag på V90 insåg att de justerbara och gick att göra sittdynan inte bara längre utan lite kortare än utan justerbart benstöd
Enligt försäljningschefen där jag köpte min bil så går det INTE att få en inscription utan justerbart lårstöd. Man måste då köpa en momentum och lösköpa det man kan, vilket gör att bilen blir minst lika dyr men med mindre utr..
Dock har jag sett V90 inscription utan justerbart lårstöd flera gånger.
Jag håller i övrigt helt med, det är en riktigt hård kant på stolarna, dom är inte bekväma.
Jag hyrde en Nissan Primera 1997 i Visby gästhamn idag, den hade bekvämare stolar än min V90 CC.. Sen är jag en gnällspik...
Användarvisningsbild
av Jefe
trumskolan skrev:Jefe!

Kanske kunde man det innan men nu går det inte att få utan förlängda sätet?

Ok det var synd. S90 blev väldigt svår att konfigurera som man vill
efter att tillverkningen flyttade till Kina innan kunde man beställa
precis som på V90 men nu är den mycket begränsad.
Till en början fanns bara dynförlänging som tillval och då elektrisk. Men från tillverkningsvecka 48 (2016) om jag inte minns fel kom det med på inscription som standard. Dock enbart "manuell" och ej elmanövrerad.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för svar om V90 och förlängda säten
Jag ändrade precis till läder och elstol med minne så där skuttade 18900kr till iväg.
Åkte till Bil Månsson och provsatt en tyg/läder och bestämde mig direkt för läder i stället.
Sedan gick jag och satte mig i en inscription och tyckte jag satt rätt bra när jag hade dragit tillbaks lårstödet längst in.
Vilket egentligen nästan blir som vanliga sätet då?
Sedan såg jag att det bara är 13000kr till från D4 momentum miljö upp från D4 inscription miljö när jag beställt läder och el
Vilket gjorde det hela minst sagt komplicerat :D
Inscription är ju sjukt snygg bil...
Nästan omöjligt att välja så här sista dagarna..
Eller så skippar jag elsätet på läderstolen och köper en Bower& Wilkins stereo...
HJÄLP! :D

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]