Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Philipvolvo97
Hej

Någon som kan förklara för mig steg för steg hur man kan få igång "sms-tjänsten" i bilen? Står hela tiden för mig " sms-tjänst ej tillgänglig". Bilen visar
att jag ska gå in på inställningar och när jag gör det så har jag alla rutor ibockade (telefon,media, meddelanden osv). Men ändå får jag inte igång funktionen :)

Med vänlig hälsning, Philip
Användarvisningsbild
av skyrazer
Minns att det var något speciellt min säljare gjorde när vi la in telefonen för att få den funktionen att lira.

Såhär ser alla inställningar ut på iPhone i vart fall:
IMG_7778.PNG
IMG_7778.PNG (65.74 KiB) Visad 6784 gånger
IMG_7777.PNG
IMG_7777.PNG (76.94 KiB) Visad 6782 gånger
IMG_7776.PNG
IMG_7776.PNG (103.89 KiB) Visad 6780 gånger
Annars får du nog kolla med ÅF :)
av Philipvolvo97
skyrazer skrev:Minns att det var något speciellt min säljare gjorde när vi la in telefonen för att få den funktionen att lira.

Såhär ser alla inställningar ut på iPhone i vart fall:
IMG_7778.PNG
IMG_7777.PNG
IMG_7776.PNG
Annars får du nog kolla med ÅF :)

Okej tack! Ska testa :) Har dj någon bild på hur det ser ut när man får ett meddelande och ska svara? :)
av KarlssonsVolvo
Jag har tyvärr inge bild heller, men det är en smidig funktion. Du kan även få ditt sms uppläst!(av en härlig dataröst) :)
Användarvisningsbild
av skyrazer
Nu fick jag ju naturligtvis inte något SMS under vägen hem men såhär ser det ut i vart fall när man skriver till en kontakt. Tror man skall kunna tala in SMS:et också på något sätt. Dock är alla dessa funktioner blockerade under körning.
Kan även använda gissningsleken och använda dig av fingret att teckna bokstäver som bilen gissar sig till, tar ungefär 108 gånger så lång tid men kan tänka mig att man kan roa barn bra på det sättet ;-)
IMG_7779.JPG
IMG_7779.JPG (294.9 KiB) Visad 6722 gånger
Användarvisningsbild
av thread
Jag har Apple CarPlay i min bil och tycker det fungerar fantastiskt bra med meddelanden. Man får Sms och iMessage upplästa och kan enkelt svara genom att tala in meddelandet. Med lite träning så fungerar det hur bra som helst. Dessutom så behöver man inte lyfta blicken från vägen i en enda sekund. Har ännu inte en enda gång tänkt att jag skulle vilja läsa text på skärmen. Känns helt enkelt inte nödvändigt.

Har inte testat Volvos inbyggda stöd för meddelanden över bluetooth mer än någon enstaka gång och kan inte riktigt ge något utlåtande om det fungerar lika bra dock.
Kan verkligen rekommendera Apple CarPlay om man använder iPhone.
av Philipvolvo97
Har nu fått igång sms-funktionen. Men har fortfarande ett problem.. Jag kan inte leverera smsen... det står alltid "levererades ej", oavsett om jag står still eller kör. Någon som vet vad det är? :)

Med vänlig hälsning, Philip
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]