- tis 27 jun 2017, 18:43
Jag har en V90 D4 awd. I vintras när det var svalare ute tycker jag att klimatanläggningen funkade bra, man kunde ställa den på 20 grader och behövde inte ändra för att få bra komfort. Nu när solen skiner och det är varmt ute tycker jag att det är svårt att få tillräcklig kyla. Det är inte det att jag vill ha 18 grader i bilen utan tycker att 20-22 är lagom om man ska sitta i bilen en stund (1-4 timmar).
Jag fick tyvärr bara in 2-zons klimat i budgeten (tjänstebil och prioriterade andra tillbehör bla motor, aut o awd) men ställer jag in den på 20 grader så blåser det ljummet och i dag visade ute temp på 20 grader. Det kommer inte ens kall luft en stund efter start av bilen när den har stått i solen och är varm. Enda sättet att få kallt är att ställa temp till Lo men det är inte 2017 att sitta och justera temp upp och ner i en "premium" bil. Jag jämför med mina tidigare V70 2011 resp 2014, där jag brukade ta på mig en tröja inför långkörning när jag hade klimaten inställd på 20-21 grader. I dom ändrade jag inte temp inställning på hela året.
Hur tycker ni andra V90/V90CC ägare att det funkar ?
Får ni nån kyla när det är varmt ute och behöver ni justera tempinställningen ?
Ange gärna 2-zons eller 4-zons klimat.
Ni som stänger av AC'n för att spara bränsle behöver inte kommentera här.
Jag fick tyvärr bara in 2-zons klimat i budgeten (tjänstebil och prioriterade andra tillbehör bla motor, aut o awd) men ställer jag in den på 20 grader så blåser det ljummet och i dag visade ute temp på 20 grader. Det kommer inte ens kall luft en stund efter start av bilen när den har stått i solen och är varm. Enda sättet att få kallt är att ställa temp till Lo men det är inte 2017 att sitta och justera temp upp och ner i en "premium" bil. Jag jämför med mina tidigare V70 2011 resp 2014, där jag brukade ta på mig en tröja inför långkörning när jag hade klimaten inställd på 20-21 grader. I dom ändrade jag inte temp inställning på hela året.
Hur tycker ni andra V90/V90CC ägare att det funkar ?
Får ni nån kyla när det är varmt ute och behöver ni justera tempinställningen ?
Ange gärna 2-zons eller 4-zons klimat.
Ni som stänger av AC'n för att spara bränsle behöver inte kommentera här.