Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Hörde för första gången i dag ett metalliskt ljud vid inbromsning. Låter ungefär som när man slår två metallstänger mot varandra.

Det låter endast när jag bromsar, inte när den adaptiva farthållaren gör jobbet åt mig.

Någon annan som varit med om något liknande? Blir lite stressad över detta då det är tänkt att rulla söderut genom Europa på fredag.
Har för mig att det funnits någon tråd om missljud med bromsarna på xc90 och att de skulle åtgärdas av Volvo.. Kan dock inte hitta tråden..

Åker direkt in på Volvo och låt de titta och lyssna på den. Borde ju gå på nybilsgarantin..
Ilduce77 skrev:Har för mig att det funnits någon tråd om missljud med bromsarna på xc90 och att de skulle åtgärdas av Volvo.. Kan dock inte hitta tråden..

Åker direkt in på Volvo och låt de titta och lyssna på den. Borde ju gå på nybilsgarantin..
Tack. Jag lyckades inte heller hitta tråden.
Ska svänga förbi i dag om ljudet återkommer hörde nämligen ingenting när jag körde hem i går.

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]