Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja då var en av bristerna tillfixade. Har fått tonat rutorna bak idag. Ett steg mörkare än original toning. Helnöjd. Gjorde det hos proffsfirma och de monterade tom ur glasen i dörrarna. Ser perfekt ut vag gäller kvalitet. Fick med ett intyg också.

Några bilder utifrån och inifrån (klicka på bilden för att se större):

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
av UMK
Du menar att du fick efter monterad solfilm när du hade beställt fabrikstoning?

Skulle aldrig gå med på det! Stor skillnad på original och eftermontera film, jag har även på framrutorna. Så jag kan lätt se skillnaden.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
UMK skrev:Du menar att du fick efter monterad solfilm när du hade beställt fabrikstoning?

Skulle aldrig gå med på det! Stor skillnad på original och eftermontera film, jag har även på framrutorna. Så jag kan lätt se skillnaden.
Nej - vår standardspec hade inte fabriks-toning alls. Så detta är film. Men ett steg mörkare än fabrikstoningen. Livstids garanti så länge jag har bilen. Grymt imponerad av finish och kvalitet. Det är en proffsfirma som gjort det.

Skall nog lämna in sommarbilen och ev vinyla hela bilen. Alternativt uppdatera clear bra fram då den gamla bör bytas ut
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Är det en proffsfirma som gjort det? :wink: Jaja bra att du är nöjd, en bra toning är trevligt att ha och ger ett snyggt intryck så tummen upp
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Proffsfirma - Ja det är samma som VOLVO cars använder för sina pressbilar här i landet iaf. De demonterar tom rutorna i bakdörrarna.
av SundanceKid
Från fabrik ser det mer genomfärgat ut sen om det är så kan jag inte svara på.
På min förra BMW gjorde Antec i GBG det och det va helt ok med ser bättre ut på v90in
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Om du har exakt samma grad av toning ser du ingen skillnad om det ar bra gjort. Endast om du tittar fran sidan pa glaset da reflexer etc blir nagot annorlunda efetrsom det ar en film pa insidan. Fabrikstoningan ar gjord i sjalva glaset.

Skillnaden ar att fabrikstoningen ar valdigt "mild" och eftermarknadstoning ofta ar morkare. Jag gick pa radet fran han som installerade filmen. Han hade provat sig fram och med barn i bilen var den jag valde den basta utan att gora det kolsvart pa kvall/natt. Han hade den sjalv i sin V60.
av Sledde
Har fabrikstoning på min V90 och även om den är bra så tycker jag fabrikstoningen på V60n jag hade innan va bättre. Den va lika lätt att se inneifrån och ut men utifrån såg man ingenting in. På V90n så ser man in i bilen och det va en av anledningarna till att jag valde toning.

Det har inte sålts så många &au[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]