Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Åkte igår i en v90 D3. Satt i baksätet. Gott om plats,åker skönt. Bra komfort. Men plasten på ovansidan,dörrsidorna och instrumentbrädan. Tycker det ser för jävligt ut. Riktigt grovkornigt. Vet inget om utrustningsnivån på bilen. Vet heller inte hur det är i andra bilmärken. Har inte åkt i nån annan ny bil. Men om det är så de ser ut invändigt allihopa,så blir det ingen s/v90 för min del. Av bilder jag sett på några andra märken,så ser de också väldigt plastiga ut.
Användarvisningsbild
av Derank
Så är det. Blir mer och mer plastigt i alla bilar. Det är bara att gilla läget eller fortsätta åka amazon

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:Så är det. Blir mer och mer plastigt i alla bilar. Det är bara att gilla läget eller fortsätta åka amazon

Nja finns bilar som har skinnklädda,instrumentbrädor mm. Jag gillar inte läget. För man ser ju det,hela tiden. Jag reagerade på det direkt när jag öppnade dörren. Resten av inredningen var ju okey. Men just plasten. Men de måste väl spara in nånstans. Eftersom allt blir dyrare. Som du säger får väl hålla mig till äldre bilar,dock inte amazon,åren
Användarvisningsbild
av snepo
TommyP86 skrev:Då beställer du den med läderklädd instrumentbräda Bild
Finns det? Hur är det med dörrsidorna då?
av barcusmrandt
snepo skrev:
Samma på dörrsidorna också
Användarvisningsbild
av snepo
barcusmrandt skrev:
snepo skrev:
Samma på dörrsidorna också[/quote

va bra,då är det inte helt kört med nya bilar
Användarvisningsbild
av Derank
snepo skrev:
Derank skrev:Så är det. Blir mer och mer plastigt i alla bilar. Det är bara att gilla läget eller fortsätta åka amazon

Nja finns bilar som har skinnklädda,instrumentbrädor mm. Jag gillar inte läget. För man ser ju det,hela tiden. Jag reagerade på det direkt när jag öppnade dörren. Resten av inredningen var ju okey. Men just plasten. Men de måste väl spara in nånstans. Eftersom allt blir dyrare. Som du säger får väl hålla mig till äldre bilar,dock inte amazon,åren

smaken är som baken, skinnklädda instrumentbrädor tycker jag personligen ser gräsligt ut.
Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:
snepo skrev:

smaken är som baken, skinnklädda instrumentbrädor tycker jag personligen ser gräsligt ut.
Jävla tur det. Så inte alla åker människor åker i likadana bilar. Tyckte det såg 70 tal ut. Plasten i bilen alltså. Förutom det så verkar det vara en schysst bil. Ägaren tyckte dock att motorn var i klenaste laget. Det var en tjänstebil,och det var vad han kunde få tydligen.
Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:
snepo skrev:

Behöver inte vara skinnklädd heller för min del. Men just i den bilen jag åkte i såg det inte bra ut. Ytan var ungefär som ett sandpapper. Fast mycket grövre. Nu är det ju inte så att jag kritiserar bara Volvo. Har doch ännu inte suttit/sett en ny bil in real. Men den jag åkte i gillade jag inte inredningen
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]