Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte samla en tråd över funktioner som saknas i 90-serien!
Inget klagomål bara samla tankar om smarta funktioner och saker som saknas.

När jag ser på min 360kamera skulle jag vilja att det visar hur många meter från gatuhörn/övergångsställe, det borde vara en enkel fix tycker jag.
Riktigt skönt om det fanns och det skulle spara några slantar ibland...
Jag vet att Man kan ha en lasermätare eller stega men jag fick en böter når jag stog 9,7 från övergångsstället.. och för tusan bilen har redan allt annat så det här saknas!
Jag skulle uppskatta om bilen scannade trottoarerna för eventuella potentiella GFs
Vore toppen om man kan mata in önskad hårfärg, längd, bh kupa, form på kropp och stjärten.
Det borde radarn klara galant.
Kan systemet kompletteras med info om skostorlek, adress och telefonnummer så är det en bonus.

Tack Volvo :-)-)
Nizzexc90 skrev:Jag skulle uppskatta om bilen scannade trottoarerna för eventuella potentiella GFs
Vore toppen om man kan mata in önskad hårfärg, längd, bh kupa, form på kropp och stjärten.
Det borde radarn klara galant.
Kan systemet kompletteras med info om skostorlek, adress och telefonnummer så är det en bonus.

Tack Volvo :-)-)
Ha ha! Strålande!
Ge upp VOC. Jag vet inte om ni har köpt grundtekniken någonstans men den fungerar bara inte och krånglar för ofta. Kolla om ni kan köpa systemet av BMW eller nåt.

Sedan vibrerande bilar är ingen bra sak. Fixa nya drivknutar och kalla in och byt på alla bilar ni har sålt. Det skulle öka trovärdigheten och speciellt få statusen Premium. Med andra ord, förbjud begreppet "produktegenskap" och gå till botten med saker och ting.

I 70-serien när man hade vindrutetorkarna på auto, gick bak automatiskt på när man backade. Vilket smartskaft kom på att detta bara skulle fungera i manuellt läge och inte med auto? Ni kan ju inte gå bakåt i utvecklingen?

Bärkassehållaren! I 70 serien kom den med ett band som gick runt minste tre bärkassar. Skiten till gummiband går ju inte ens runt ett mjölkpaket. Ni kan ju inte göra sämre grejer helt plötsligt?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Pling/audioalarm når Pilot Assist gir opp/slutter fungere. Om man kjører i en sving og ser i bakspeilet, ser man ikke at det grønne PA-rattet forsvinner, og da har man <1 sek på oppdage at PA har gitt og til å ta over styringen. En tydelig lyd ville hjulpet masse!
Tredelat baksäte (V90 & XC60).

Förr i tiden var det målat ett litet streck på trottoarkanten på minsta tillåtna avstånd från korsningar, men det kostade väl pengar för kommunen och gav mindre böter = ingen bra affär!

Det har inte sålts så många &au[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]