Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Nu börjar min V90 CC visa färg, bakdörren skramlar vid musik och hastighet. Det låter som något är löst eller inte tajt. Det skapar ett högfrekvent ljus, lite som pappersskrap och är irriterande då det liter låter som trasig högtalare. Jag satte mig bak och det försvann när jag tryckte hårt på dörrens inredning. Någon som har råkat ut för detta?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av sony
I dörren finns en komponent som kallas för dörrmodul. En platta med hissmotor,högtalare osv. Den skruvas i dörren i plåten med typ 15 skruvar. Det kan vara en av skruvarna som är snedragen.
Användarvisningsbild
av thread
Robbi skrev:Nu börjar min V90 CC visa färg, bakdörren skramlar vid musik och hastighet. Det låter som något är löst eller inte tajt. Det skapar ett högfrekvent ljus, lite som pappersskrap och är irriterande då det liter låter som trasig högtalare. Jag satte mig bak och det försvann när jag tryckte hårt på dörrens inredning. Någon som har råkat ut för detta?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag har exakt samma symptom. Låter lite som om man har möss i dörren som skrapar...
Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]