Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matsuken
Ungefär 1 gång per vecka brukar jag öppna körjournalen i VOC-appen på mobilen (Nexus 5X) och pricka de körsträckor som är tjänsteresor. Jag kan ha kanske 8 sträckor per dag varav 4 tjänste. Scrollar jag ner en sida och tittar på en sträcka för att bedöma om den är privat eller tjänste och sedan backar tillbaka till listan tar appen mig alltid tillbaka till toppen av listan igen. Oerhört irriterande och jag får känslan att jag använder appen fel och att det borde finnas ett enklare sätt att utvärdera sina sträckor för att därefter kategorisera dem.

Hur gör ni andra?
av permikael
På min Iphone kommer jag tillbaka till den dagen som jag valde att gå in på en resa och editera.
av riha
permikael skrev:På min Iphone kommer jag tillbaka till den dagen som jag valde att gå in på en resa och editera.
Samma dagär en sak, men samma ställe i listan över alla resor under en och samma dag är en annan femma.
Själv struntar jag i att använda VOC appen för det ändamålet, om jag vet att jag skall markera upp flera resor så gör jag det i webläsaren på datorn istället, inloggad via "min volvo" sidan. Smidigare och snabbare tycker jag.
av permikael
riha skrev:
permikael skrev:På min Iphone kommer jag tillbaka till den dagen som jag valde att gå in på en resa och editera.
Samma dagär en sak, men samma ställe i listan över alla resor under en och samma dag är en annan femma.
Själv struntar jag i att använda VOC appen för det ändamålet, om jag vet att jag skall markera upp flera resor så gör jag det i webläsaren på datorn istället, inloggad via "min volvo" sidan. Smidigare och snabbare tycker jag.
Jag aldrig upplevt detta som ett problem, och då använder jag VOC:en jämt.
Tog en dag med många resor gick in och sedan ur igen, kom tillbaka till samma vy som innan jag valde en dag.

Men visst går det smidigt att göra detta även på datorn.
av matsuken
Testade nu på en iPhone - och där fungerar det ju som ni säger utmärkt! Androidappen buggar alltså.

Jag tycker webbläsaren är sämre än mobilen - där listas alla sträckor med datum och tid som enda nyckel och jag hamnar ofta i frågan vilken veckodag ett visst datum var i förra veckan när man försöker komma ihåg ("24/5 11:01 - 11:34" är inte så enkel att plocka ur minnet). Tänk om raderna också kunde visa åtminstone till-adressen!

Ja och tänk då när motorn startar […]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Det finns också statistik som visar att whip[…]