Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hagge310
Undrar om S/V90 måste ha HUD för att få funktionen Distance Alert? Trots att jag har Distance Alert specad på min bil så finns inte funktionen i funktionsvyn enligt vad manualen säger? Tittar jag i manualen så är det otydligt och det står inte där exakt att det bara skulle gälla HUD? För de som inte har HUD så borde varningen kunna komma upp i instrumentpanelen istället så funktionen borde ju kunna finnas även utan HUD. Kan någon bringa klarhet, tack.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
av Jacobsson
Kör en v90 under tiden som min bil rätas ut..
Den har ej HUD men DA.
Åker jag för nära låter den på samma sätt som i min XC90 med HUD men symbolen visas nu i displayen bakom ratten.
av Hagge310
Jacobsson skrev:Kör en v90 under tiden som min bil rätas ut..
Den har ej HUD men DA.
Åker jag för nära låter den på samma sätt som i min XC90 med HUD men symbolen visas nu i displayen bakom ratten.
Kan du ställa avståndet med avståndsknapparna på ratten hur nära den larmar? Annars är det City Safety du kanske menar?

Senast redigerad av 1 Hagge310, redigerad totalt 0 gånger.
av JES1
Körde en XC90 utan HUD en dag, och där dök det upp ett litet ljus i frontrutan i stället för symbolen som dyker upp med HUD.
av Jacobsson
Hej det stämmer jag sa fel funktion.
Men testade DA idag och det finns, jag kan också ställa avståndet med knapparna på vänster sida av ratten.
Så bilen har både DA och CS
av Hagge310
Jacobsson skrev:Hej det stämmer jag sa fel funktion.
Men testade DA idag och det finns, jag kan också ställa avståndet med knapparna på vänster sida av ratten.
...och det är inte HUD på den bilen? Var kommer varningen upp då? Tack för svar!

av Xanthopteryx
Hagge310 skrev:
Jacobsson skrev:Hej det stämmer jag sa fel funktion.
...och det är inte HUD på den bilen? Var kommer varningen upp då? Tack för svar!

Det ska komma upp i instrumentpanelen. Tidigare bilar tändes röda lampor i vindrutan. Oklart varför de tagit bort denna, enligt mig, braiga funktion.

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]

Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]