Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
PÅ BMW-tiden älskade jag att ha "hot keys" som genvägar till funktioner/inställningar jag ändrade ofta. Jag hade till exempel en genväg för att ringa frugan, en för att lyssna på P1, och en för att flytta stereons ljud mellan bak- och framsäte.

Jag saknar detta i min XC90. Särskilt nu när minstingen utvecklat "musiksmak" och alltid vill lyssna på "Jean Banan" eller "gummibjörnsången" i bilen. Jag tycker att det är pilligt att gå via inställningar/ljud/balans och sedan försöka pricka in den lilla pricken i mitten och dra den bakåt för att skona mina öron åtminstone en aning från detta oljud.

Nu hoppas jag att jag har missat en funktion eller ett knep som gör att man åstadkomma genvägar i Sensus. Ungefär som när man flyttar apparna i app-vyn. Det verkar inte gå via röstkommandon att flytta ljudbalansen.

Please?
av Gorban
Det är något jag också saknar från min BMW. Jag hade en snabbknapp för att få fram equalizern. Det är märkligt att det inte finns en knapp i appen för ljudupplevelser i V90 så att man snabbt kan komma till equalizern därifrån. Jag hoppas det ändras med det nya gränssnittet.
1986 GLT kamdrivning

Fick remhaveri och nu efter byte rem + spänna[…]

Skumt fel b230ft

Ja en trasig insugspackning ger dom symtomen, men […]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]