Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som topic lyder, är det någon som ser något som jag helt uppenbart har glömt missat, specen låses 14/4?
V90 D4 AWD Inscription
Paket: Klimatpaket VOC, Teknikpaket (nyss tillagt)
Färg: Osmium grå 714
Klädsel: Amber Läder RA20
Extrautrustning:
Apple car play
Baksätesvärme
Carplay
Drag, delbart
Eluppvärmd ratt
Eluppvärmd vindruta
Park Assist Camera
Programmerbar bränslevärmare
ROAD FRICTION INDICATION (Vad är detta egentligen?)
Sensus Navigation
Spolarmunstycken, eluppvärmda.
Strålkastare dynamisk LED
Volvo on Call
Värmare, el-driven med kupékontakt (för att värma bilen i kallgaraget)
Göranson skrev:Som topic lyder, är det någon som ser något som jag helt uppenbart har glömt missat, specen låses 14/4?
V90 D4 AWD Inscription
Paket: Klimatpaket VOC, Teknikpaket (nyss tillagt)
Färg: Osmium grå 714
Klädsel: Amber Läder RA20
Extrautrustning:
Apple car play
Baksätesvärme
Carplay
Drag, delbart
Eluppvärmd ratt
Eluppvärmd vindruta
Park Assist Camera
Programmerbar bränslevärmare
ROAD FRICTION INDICATION (Vad är detta egentligen?)
Sensus Navigation
Spolarmunstycken, eluppvärmda.
Strålkastare dynamisk LED
Volvo on Call
Värmare, el-driven med kupékontakt (för att värma bilen i kallgaraget)
Nu är vi ju olika men personligen, i ordning från viktigast till minst viktigt:

* Plastmatta i bilen
* Plastmatta i bagagerummet
* Akustikrutor (inte bara för komfort utan främst för säkerhet och stöld)
* Red key (sjukt billig extranyckel till bilen - fick min för tusen spänn! - en ny vanlig kostar drygt 5.000 av vad jag fått fram)
* 360-kamera (sjukt praktiskt om man som vi har trånga parkeringssituationer)
* HUD (har provkört massor med det och är helt såld)
Plastmattorna läggs till vid leverans, dvs. att jag köper allt detta "cash" vid leverans, samma med lastrumsskydd (tänkte mig det som täcker in hela utrymmet för att undvika hundhårskontamination)
HUD är väl inte möjligt med tanke på elvärmd vindruta

Ska fundera på övriga förslag, tack för feedback... det är skönt att få fundera en vända till.
Jag hade valt bort den eluppvärmda rutan då man ser trådarna och jag irriterar mig på detta. Dessutom har du värmare och då smälter isen på rutan.
Göranson skrev:Plastmattorna läggs till vid leverans, dvs. att jag köper allt detta "cash" vid leverans, samma med lastrumsskydd (tänkte mig det som täcker in hela utrymmet för att undvika hundhårskontamination)
HUD är väl inte möjligt med tanke på elvärmd vindruta

Ska fundera på övriga förslag, tack för feedback... det är skönt att få fundera en vända till.
Mycket riktigt går det inte att kombinera med elruta. Jag tänkte som så dock att med elvärmare som du ju har så tinar du ju rutan ändå med kupefläkten. Och med dieselvärmare så tinar du ju också ruta och bil. Pappa har dieselvärmare på en V70 och i normalväder tinar rutan på 10-15 minuter. Är det skitkallt så givetvis lite längre tid, men den är Mycket effektiv.
Vi har valt HUD och dieselvärmare - dock ej el, ännu. Kände att det kan jag lika gärna stoppa i efteråt, så vi testar först hur det funkar utan. Vi parkerar ju utomhus så har inte samma problem med avgaser i ett garage.
Subwoofer om du inte kan gå upp till B&W.
Just det!
Insynsskydd automagiskt blev det för oss också, efter alla rapporter om trasiga plastpluppar och annat jokk.
Vi vill ha skyddet för dels insyn (även om det inte är jättebra för det...) men också solskydd för saker som ligger i bagagerummet, och trasiga fästen som stökar = obra, plus det faktum att vi kom på att om man nu har nyckellöst berörigsfritt elmanövrerat för att komma in och ut ur bagagerummet, och så är det ett manuellt skydd man ändå måste fippla med... :-p
XC90_Executive skrev:Visst är det dynförlängning på sätena? Det är annars ett absolut måste enligt mig!
Det är standard i Inscription... så ja det har jag.

Hittills så är det akustikrutorna som lockar, som ni märker så har jag gått "all-in" på allt som har med värme att göra, jag hatar verkligen kyla och vinter och bor i Dalarna.
1986 GLT kamdrivning

Fick remhaveri och nu efter byte rem + spänna[…]

Skumt fel b230ft

Ja en trasig insugspackning ger dom symtomen, men […]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]