Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macattac
Är det någon som provat tjänsten?

Jag har nu beställt varor med leverans till bilen. Ska bli spännande att se om jag får en kartong ägg istället för det jag beställde :)
av brynascalle
macattac skrev:Är det någon som provat tjänsten?

Jag har nu beställt varor med leverans till bilen. Ska bli spännande att se om jag får en kartong ägg istället för det jag beställde :)
Jag har provat två gånger. Har fått mycket bra varor båda gångerna. Leveransen gick väl sådär första gången, var strul med on-call då så nyckeln fungerade inte.

Andra gången var det köer och skit så de hann inte fram i tid, när de väl kom fram så var tiden för den tillfälliga nyckeln ute.

På det stora hela så tror jag dock på tjänsten.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
av Jacobsson
Kör dom samma teknik som jag kan göra med appen.
Jag har rätt stora problem med att låsa upp via VOC. Hoppas på lösning vid uppdatering den 10e.
av perzet
Har provat mat.se två gånger. Första gången funkade det klockrent, fick t o m en länk från mat.se så jag kunde kolla var leveransen var nånstans. Andra gången lyckades de inte låsa upp bilen men då fick jag leverans hem istället.
Användarvisningsbild
av joel80
Hur pass bra kontroll har man över tiden dom kommer och levererar. Jag har beställt en grej från NetOnNet men kommer stå ute i Sollentuna på förmiddagen och inne i city på eftermiddagen/kvällen.
Användarvisningsbild
av joel80
Svarar mig själv..

Lite besviken på tidslängderna och alternativen.. Hade gärna velat kunna välja lite mer detaljerat.. och framför allt senare än 16..

Blir lite tajt att hinna vara på plats till 13:00 där jag ska stå på måndag..
Skärmklipp 2017-11-26 10.14.34.png
Skärmklipp 2017-11-26 10.14.34.png (144.17 KiB) Visad 658 gånger
av Xanthopteryx
Jacobsson skrev:Kör dom samma teknik som jag kan göra med appen.
Jag har rätt stora problem med att låsa upp via VOC. Hoppas på lösning vid uppdatering den 10e.
För mig har VoC-appen med lås och upplåsning fungerat hyfsat men tämligen segt många gånger.
Bilen är byggd i slutet av augusti i år.
Men jag var inne och fick en uppdatering för några dagar sedan.
Nu tycker jag att appens koppling till bilen är mycket snabbare och mer effektiv!
Däremot har jag fått en ny bugg som jag skall se om de hunnit få rättelse på nu på tisdag då det skall lagas stenskott. Alltid är det något...
(buggen är: ibland när man sparköppnar bakluckan så låser den upp luckan och... den lyfts inte - vid tryck på hantaget går den opp, och det händer bara någon enstaka gång ibland så oklart om det finns någon logik i det)
Användarvisningsbild
av Derank
Lite roligt det här, Polisen uppmanar folk att inet lämna saker synliga el alls i bilarnas pga stöldrisken, nu fyller folket sina bilar med varor. Om In Car delivery slår stort i framtiden, kommer tjuvarna garanterat att ligga steget före.

Än så länge använder ju inte ens en promille det, men iaf-
Användarvisningsbild
av Micce1980
Derank skrev:Lite roligt det här, Polisen uppmanar folk att inet lämna saker synliga el alls i bilarnas pga stöldrisken, nu fyller folket sina bilar med varor. Om In Car delivery slår stort i framtiden, kommer tjuvarna garanterat att ligga steget före.

Än så länge använder ju inte ens en promille det, men iaf-
Vet i tusan hur stor chansen är att råka ut men... Buset lär ju knappast åka efter en postbil i hopp om att de ska släppa av något intressant. Hackar de sig i ombudets system är det klart en annan femma, dock besitter de knappast den kompetensen. Kan man lita på att ombudet drar för insynsskyddet går man nog rätt säker.

Dock tror jag bilinbrotten ökar, tyvärr. Buset vill också ha nya prylar och att arbeta ihop till dem står kanske inte högst upp på listan.

Senaste tre månaderna har det på butikens parkering där vi veckohandlar rapporterats att det i en utlandsregistrerad bil suttit någon och "läst av" bilnycklar så söker de igenom fordonet när ägaren handlar. Mörkertalet är kanske ännu större då den drabbade som inte blev av med något heller inte märkt händelsen samt att alla händelser inte hamnat på områdets facebookgrupp. Samma i en ort söder om där jag bor då någon följt efter en bilägare som köpt dator i en butik, la datorn bakom förarstolen och körde till en annan butik. Väl där när hon precis stängt av motorn öppnar en snubbe bakdörren och norpar datorn.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.