Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ITTo
Hallå!
Efter mkt om och men så har jag bestämt mig för en V90 CC.
Det här är specen
Vit solid
Automat
Semielektriskt drag
Solgardiner
Klimatpaket VoC
Teknikpaketet pro

Det enda jag funderar på är att byta ut teknikpaketet mot det billigare paketet, dvs skippa HUD och backkamera och istället uppgradera stolarna från textil/läder till rena läderstolar.
Vad tycker ni?
Priset i slutändan blir detsamma, vilket är dett som ryms inom den ramen jag har.
av Petzzon
Ganska likt min spec, jag valde det enkla teknikpaketet samt läder med dynförlängning. Men anledning till läder var att jag så gärna ville ha Amber då man fick svart innertak på köpet. Sen valde jag ju backkamera löst ändå iofs, som husvagnsägare har jag svårt att leva utan denna pryl :)
av perhall
Jag tycker HUD ser ut som 70-tals... ja typ Citroëns badvågsmätare och nåt annat vi gjorde i skolan då.. men det är jag det...
av Xanthopteryx
perhall skrev:Jag tycker HUD ser ut som 70-tals... ja typ Citroëns badvågsmätare och nåt annat vi gjorde i skolan då.. men det är jag det...
Oavsett hur det ser ut så... Frugan var emot det. Provkörde. Tittade Aldrig på instrumentpanelen (eftersom all viktig info fanns i hudden) under tjugo minuters körning. Efteråt fanns inget motstånd alls mot det...
Oerhört skönt, särskilt i rörigare trafik (kring Stockholm och inne i Stockholm till exempel) och i kombination med navigering blir det än bättre.
av troubleshooter
Har sagt det i någon annan tråd, jag tycker inte det är värt det, när jag provkörde hade jag ett par polariserande solglasögon och då funkar dt inte eftersom det bygger på just polariseringen/speglingen, jag vet man åker inte alltid omkring med solglasögon men kände att jag kunde vara utan det, men när beställde var det egentligen bara HUD som skilde mellan de två paketen, så för mig blev valet lätt.
av ITTo
Om någon är nyfiken så blev det ingen head-up eller backkamera!
Körde på helläder istället! Med tanke på halvläderstolarna är jag ganska nöjd med det beslutet!
av Vonschneider
ITTo skrev:Om någon är nyfiken så blev det ingen head-up eller backkamera!
Körde på helläder istället! Med tanke på halvläderstolarna är jag ganska nöjd med det beslutet!
Mycket bra val tycker jag. Valde också bort Head-up mot skinn.
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]