Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om nyheterna i uppdateringen för iOS som släpptes idag, 10.3, skriver Apple bl.a. så här:

Siri
Stöd för att kontrollera bränslenivån, låsstatus, slå på lyset och använda tutan med appar från bilproducenter.

CarPlay
Genvägar i statusraden så att du lätt får tillgång till de senast använda apparna.
På skärmen Spelas nu i Apple Music får du tillgång till Nästa och albumen för låten som spelas för tillfället.
Spellistor som kureras dagligen och nya musikkategorier i Apple Music.

Med andra ord öppen gata för Volvo att släppa en uppdatering för VOC som ger stöd för kommandon via Siri.
Något som kanske inte alla vet är att man redan nu kan skicka destinationer direkt fån Apple Maps till sin Volvo via en VOC plug in i Apple Maps.
jcartel skrev:Om nyheterna i uppdateringen för iOS som släpptes idag, 10.3, skriver Apple bl.a. så här:

Siri
Stöd för att kontrollera bränslenivån, låsstatus, slå på lyset och använda tutan med appar från bilproducenter.

Med andra ord öppen gata för Volvo att släppa en uppdatering för VOC som ger stöd för kommandon via Siri.
Vore grymt - och lär komma. Vi är väldigt många som har iPhones i våra Volvo-bilar.
Redan sedan ett par uppgraderingar tillbaka stödjer iOS visning av guidning i centruminstrumentet när man använder Apple CarPlay. Det kräver dock att även biltillverkaren uppdaterar sin mjukvara för att det ska fungera.
Robbi skrev:
Gorban skrev:Något som kanske inte alla vet är att man redan nu kan skicka destinationer direkt fån Apple Maps till sin Volvo via en VOC plug in i Apple Maps.
Var hittar man den plugginen?
(gäller iPhone, Android känner jag inte till)
1. Ladda ner VOC appen, där finns en funktion som heter "Skicka resmål", leta upp adressen och skicka.
2. Alternativt, i kartappen i iPhone- sök upp destinationen, dra uppåt och tryck på "pilen upp i fyrkant" symbolen. Välj sedan VOC appen som "plugin" att skicka via.

Alternativ 1. är att föredra om du frågar mig :)
Jag har alltid kört via VOC och det fungerar 100%
Kör jag plugin via kartor skickar den rätt gata men fel ort 100% av ggr.
Jag kör vidare med VOC...
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]