Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej verkligen inte! Jag tänkte inte ens tanken. Det är väl typ döadavinkelvarning och automatbroms om man tvunget skall baka ut på en väg med skymd sikt. Ovärt enligt mig
Absolut inte, jag själv valde aktivt bort intelli safe paketet el vad det nu hette på xc60, jag var inet alls bekväm med det och det där röda ljuset som lyste upp och speglades i vindrutan var sjukt störande, för att inte tala om allt plingandet och blippandet.

Det är ju du som ska framföra bilen i ex antal tusen mil.
Xanthopteryx skrev:Vad har du ingen övrigt valt?
Vill du lista specen?
V90 CC
D4 AWD
Automat
Cross country PRO
Klimatpaket Volvo on call
Svart solid
19" Dubbelekrad svart
Svart läder
Drive mode settings
Parkeringssensor fram & bak
Elmanövrerad baklucka
dim/kurvljus led
elinfällbara backspeglar
regnsensor
Eluppvärmt baksäte
elmanövrerad förarstol med minne
dynförlängning förar och passagerar.
förardisplay 12,3"
elvärme ratt
tonade rutor
taklucka panorama
interiört belysningspaket
Intellisafe Assist
seabeach skrev:Jag behöver komma ner i pris, och känner mig sådär tilltalad av intellisafe surround, är jag en idiot om jag väljer bort det?
Ja. Inget gör en bil gammal så fort som avsaknad av säkerhetsdetaljer som kommer att vara standardutrustning inom kort. Går ju heller inte att eftermontera. Bra för din egen och de dinas säkerhet så länge du kör bilen är det självfallet också.
Personligen skulle jag välja bort taklucka till förmån för Intellisafe. Vad ska jag med taklucka till om jag dör eller skadas allvar? (vi totalskadade vår förra bil för två veckor sedan i en trafikolycka, såg den otänkbara kan hända).
Taklucka tycker jag personligen inte tillför mer än högre ljudnivå i bilen.
Tonade rutor skulle jag också välja bort. Är tillräckligt mörkt i det här landet. Jag undviker gärna att försämra sikten utåt ännu mera.
Kom ihåg att Intellisafe surround även är behjälplig om du skulle bli påkörd bakifrån när du står i en kö t.ex.
Nu vet jag inte vilka hjul som ingår men förutom att jag hellre har mindre dimension så verkar det ju vara vettigt i övrigt.
360-kameran blev vi båda här kära i och valde till.
seabeach skrev:
Xanthopteryx skrev:Vad har du ingen övrigt valt?
Vill du lista specen?
V90 CC
D4 AWD
Automat
Cross country PRO
Klimatpaket Volvo on call
Svart solid
19" Dubbelekrad svart
Drive mode settings
Parkeringssensor fram & bak
Elmanövrerad baklucka
dim/kurvljus led
elinfällbara backspeglar
regnsensor
Eluppvärmt baksäte
elmanövrerad förarstol med minne
dynförlängning förar och passagerar.
förardisplay 12,3"
elvärme ratt
tonade rutor
taklucka panorama
interiört belysningspaket
Intellisafe Assist
andersuw skrev:
seabeach skrev:Jag behöver komma ner i pris, och känner mig sådär tilltalad av intellisafe surround, är jag en idiot om jag väljer bort det?
Ja. Inget gör en bil gammal så fort som avsaknad av säkerhetsdetaljer som kommer att vara standardutrustning inom kort. Går ju heller inte att eftermontera. Bra för din egen och de dinas säkerhet så länge du kör bilen är det självfallet också.
Håller med Anders i det här fallet plus att man får rear collision warning. Det hade jag velat ha när jag blev påkörd bakifrån av ett fyllo, hade säkert sluppit muskelbristning i nacken om inte undvikit krocken helt och hållet.
Tror inte att det är många bilar utöver V/S/XC90 som är så väl säkerhetssystemutrustade (även utan intellisafe surr) som rullar på våra vägar idag. Att den skulle bli gammal och kännas omodern bara för den inte får spel varje gång en bil kör om är inte så troligt...

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]