Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Strei73
Kan vara värt att veta att i "min Volvo" så åker bilen till Westport veckan när det står leverans till återförsäljare. Min bil skuttade fram 3 veckor igår kväll. Var kanske dumt att köpa vinterdäck :???: :lol:
av Angarok
Ok, bra att veta så man inte börjar självsvänga för tidigt i väntan på leverans... Är just nu i fasen att ta in offerter på en bi-fuel, får man fråga vad du beställt och vad slutsumman blev?
av Strei73
Angarok skrev:Ok, bra att veta så man inte börjar självsvänga för tidigt i väntan på leverans... Är just nu i fasen att ta in offerter på en bi-fuel, får man fråga vad du beställt och vad slutsumman blev?
Det blev en Momentum med:

Specifikation
Paket: Business Advanced, Teknikpaket Business
Färg: Osmium grey 714
Klädsel: Blond textil/läder U200
Modell: V90
Modellår: 2017
Motor: T5 254HK

001050
Administrativt option för GAS
Aut avbländande inner och ytterbackspeglar
Backkamera
Belysningspaket
Carplay
Digitalt kombiinstrument
Dimljus (LED) med kurvljus i främre spoiler
Drag, fast

Eluppvärmd ratt
Eluppvärmt baksäte, yttre positioner.
Intellisafe Surround

Matta, kupégolv, gummi.
Sensus Navigation
Solgardin bakre sidodörrar
Strålkastare, Dynamisk LED

Fick ge ca 400000:- tillslut men då köpte jag Original vinterdäck 18" med pirelli 245/45-18 för 14000:- av en annan Volvo åf.
Vi som har en mindre Volvo åf verkar inte få samma priser som i storstäder.
av Angarok
Fin spec, liknar det jag kikar på. I de offerter som jag fått hittills så ligger gaskonverteringen på 60000 kr som en egen post och ingen rabatt på den, samma för dig? 400K verkar vara ett helt ok slutpris ändå, är det innan miljöbilsrabatten på 20K?
av Strei73
Miljöbilsrabatten kommer efter bilen är köpt så den dras inte på detta om jag förstått det rätt.
Gaskonventeringen ska kosta 60000:- men bygger man en likadan T5 så blir mellanskillnaden ca + 13000:- i exakt samma utförande.
Skiljer lite i paket idag mot när jag beställde min men en samma bil utan gas kostar ca 433000:-
Tyvärr fick man inte med parkeringsvarnare fram när jag beställde, bara bak och med kamera vilket jag då påpekade det var dumt, var nog inte själv om det för nu får man bak och fram men får lägga till kamera separat.
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]