Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macattac
I helgen så ville jag se status på hur mkt data jag hade förbrukat av de där 5gb man fick från telenor. Då låg det på 2971 mb, strax söder om 3 gb således. Det var i lördags.

I måndags när jag skulle till jobbet ville jag i vanlig ordning lyssna på TuneIn men fick bara "mediafel" hela tiden...hmm skumt ?:-/
Så imorse kollade jag, bara för säkerhetsskull, om jag hade förbrukat de sista 2gb på något magiskt sett under söndagen.....

Döm av min förvåning när jag såg detta.

Bild

429 MILJONER megabyte (429 Terrabyte således) data....SJUKT bra gjort...framförallt när bara 5gb ingår....jag bara undrar i min lilla värld...hur har detta gått till? Och va in i glödheta ska jag göra? Ska jag ringa telenor? Ska jag ringa Volvo o skratta o gråta? eller bara känna mig blåst?
Användarvisningsbild
av Rillee
Haha vem är det som utvecklar mjukvaran till Volvo? Börjar bli lite pinsamt med alla bugar nu
Användarvisningsbild
av joel80
Din bil har stått och tankat porr hela helgen!!!
av macattac
joel80 skrev:Din bil har stått och tankat porr hela helgen!!!
Haha...kanske var därför som fläkten gick igång så jävla hårt i söndags då som jag beskrev i en annan tråd...bilen flåsade
av Milebe
Gå in på telenor.se, logga in om du har konto där eller skapa ett nytt konto.
Koppla detta sim-kortet till ditt konto, det du behöver är telefon numret.
Där kan du se verkliga data förbrukningen.

Kan vara så att den visar i "byte" istället för "mega byte" och då blir det 409,6 MB.
Hur länge har du använt detta kortet?
av Umbriel
Det är nog Volvo du får snacka med, ser ut som någon form av integer overflow bug.
Det största talet som får plats i en 32-bitars integer är 2^32 = 4 294 967 296, (inte exakt vad skärmen visar men sista siffran får antagligen inte plats eller har kapats bort på något vis).
Svårt att säga mer än så, men det är en ledtråd om att det är en bug i programvaran i alla fall...
av macattac
Milebe skrev:Gå in på telenor.se, logga in om du har konto där eller skapa ett nytt konto.
Koppla detta sim-kortet till ditt konto, det du behöver är telefon numret.
Där kan du se verkliga data förbrukningen.

Kan vara så att den visar i "byte" istället för "mega byte" och då blir det 409,6 MB.
Hur länge har du använt detta kortet?
det är mb, för de 2971-ish som den hade förbrukat innan stämmer ganska bra med det användande jag haft. Jag har istort sett lyssnat på TuneIn så fort jag suttit i bilen och de drar ganska mkt data.
av macattac
Umbriel skrev:Det är nog Volvo du får snacka med, ser ut som någon form av integer overflow bug.
Det största talet som får plats i en 32-bitars integer är 2^32 = 4 294 967 296, (inte exakt vad skärmen visar men sista siffran får antagligen inte plats eller har kapats bort på något vis).
Svårt att säga mer än så, men det är en ledtråd om att det är en bug i programvaran i alla fall...
snyggt! Tack för det. Jag har mailat volvo.

Exyzäta skrev:Vänta tills räkningen kommer!
Kontantkort....
av least
Detta är en trunkerad (kapad) visning av maxvärdet hos en 32-bit integer, 0-4294967295. Och den maximala värdet blir då 4294967296. 6 saknas i visningen på din skärm.

En bugg, så du slipper betala... :)

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]