Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag ska beställa en V90 CC och jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska välja, pendlar mellan svart metallic, svart solid, savile eller osmium. Jag kan inte heller bestämma mig för om jag ska välja nerlackad eller ej.

Har ni bilder så hjälp mig på vägen och skickad dom =)

Jag vet i alla fall att jag ska ha taklucka och tonade rutor och 19" fälgar 5-dubbelekrad svart.
I övrigt,

D4
Automat
19" dubbelekrad svart.

Cross country PRO
Klimatpaket
Svart helläder
Tonade rutor
Panoramatak
Intellisafe surround
Intellisafe Assist

Bör jag ha teknikpaketet? Jag saknas typ bara strålkastare dynamisk led och navigation. Finns det någon annans sorts navigation i bilen eller fattas jag helt nav om jag väljer bort det?
seabeach skrev:I övrigt,

D4
Automat
19" dubbelekrad svart.

Cross country PRO
Klimatpaket
Svart helläder
Tonade rutor
Panoramatak
Intellisafe surround
Intellisafe Assist

Bör jag ha teknikpaketet? Jag saknas typ bara strålkastare dynamisk led och navigation. Finns det någon annans sorts navigation i bilen eller fattas jag helt nav om jag väljer bort det?
Om du väljer Apple CarPlay så får du navigation via det. Inte riktigt lika bra som den inbyggda i bilen men fungerar rätt bra ändå. Kräver förstås att du har en iPhone. Om du inte väljer fulla navigationen till bilen finns det navi med internetbaserade kartor som ingår till vissa utrustningsnivåer. Då tror jag att Apple CarPlay är bättre.
Hämtar ut min pärlemovita på måndag, hade jag valt idag hade jag tagit luminous, då den är gör sig riktigt snygg på denna modell med svarta detaljer. Har all förståelse för att folk vill ha nerlackad på denna modell, velade själv om detta. Tycker dock att då försvinner ju den "ruffa" känslan.
Tycker att nerlackat gör att den ser tuffare ut, utan att vara överdriven , men helt klart försvinner skogsmulle känslan som finns med gamla X70, men CC är ju relativt tam med plastdetaljer i original i alla fall. Hur som, jag har valt nerlackat! 2,5 vecka kvar till leverans.
Med tonade rutor och svarta/ mörka fälgar tycker jag den ser riktigt bra ut i ljusa färger.
Svarta backspeglar lyfter den lite till.

Bild

4 burkar Plastidip senare.

Bild

Har inte en aning om hur bra det kommer hålla men värt ett försök.
Japp, har beställt svarta kåpor!

Dipcoat lät spännande. Vet du någon i Sverige som säljer det? Hittar bara utländska butiker.

EDIT: Hittade: https://plastidip.se/produkt/dyc-dipcoat/
Men det var en dyr rackare.
Senast redigerad av 1 bjornw, redigerad totalt 0 gånger.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]