- ons 15 mar 2017, 14:29
I Volvos konfigurator kan man välja till reservhjul för 1900 kr till V90 CC. Jag valde inte det då jag förlitar mig på assistans vid punktering samt att det blir ett riktigt rymligt förvaringsutrymme under bagagegolvet när man inte har reservhjulet där.
Hämtade ut min CC i torsdags förra veckan och skulle stuva in en del prylar i utrymmet under. Döm om min förvåning när jag lyfter på bagagerumsgolvet och det finns ett max 5 cm djupt utrymme och under det ligger ett reservhjul (!). ?:-/
Ringde min säljare som också blev förvånad. Till slut kom han fram till att det KAN vara så att om man väljer större hjul som tillval (i mitt fall 20") får man automatiskt med ett reservhjul!
Han visste inte riktigt varför men hade en teori; De större dimensionerna har ju numera typ en skumgummimatta inne i däcket som ska dämpa buller och tydligen har inte 18" den mattan. Han trodde att det berodde på att punkteringsspray och skumgummimattan kanske inte är en bra kombo..?
Någon som har hört detta och kanske har någon mer förklaring?
Hämtade ut min CC i torsdags förra veckan och skulle stuva in en del prylar i utrymmet under. Döm om min förvåning när jag lyfter på bagagerumsgolvet och det finns ett max 5 cm djupt utrymme och under det ligger ett reservhjul (!). ?:-/
Ringde min säljare som också blev förvånad. Till slut kom han fram till att det KAN vara så att om man väljer större hjul som tillval (i mitt fall 20") får man automatiskt med ett reservhjul!
Han visste inte riktigt varför men hade en teori; De större dimensionerna har ju numera typ en skumgummimatta inne i däcket som ska dämpa buller och tydligen har inte 18" den mattan. Han trodde att det berodde på att punkteringsspray och skumgummimattan kanske inte är en bra kombo..?
Någon som har hört detta och kanske har någon mer förklaring?
V60 Cross Country D4 AWD 2020
Tidigare:
V90 Cross Country D4 AWD Business Advanced 2017
XC70 D5 AWD Sport Edition (Polestar) MY15
Saab 9-5 TiD Vector 2011
Audi A6 Avant 2.0 TDI 2012
BMW 318i 2007
Volvo V70 2.0D Momentum 2009
Tidigare:
V90 Cross Country D4 AWD Business Advanced 2017
XC70 D5 AWD Sport Edition (Polestar) MY15
Saab 9-5 TiD Vector 2011