Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
En fundering, har ni "radiosymboler", dvs loggor från radiokanalerna i förardisplayen?

Spotify funkar klockrent men inte radion, blir bara kanalens namn och program.
av Gorban
Inga loggor. Jag tror inte att bilen stödjer det.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Gorban skrev:Inga loggor. Jag tror inte att bilen stödjer det.
Bilen stödjer det enl Volvo via Dab radion..
Användarvisningsbild
av Krollspell
vildmarkk skrev:Testa att använda TuneIn-appen istället. Har inte själv testat men kan tänka mig att du får ikonerna då.
Japp, det funkade klockrent. Då vet jag, tack.
av AndS
Det är ju två olika funktioner, vanlig radio via marknätet och Tuneln är Internetradio med sin förbrukning av data.
Men det var kanske självklart.
Användarvisningsbild
av Krollspell
AndS skrev:Det är ju två olika funktioner, vanlig radio via marknätet och Tuneln är Internetradio med sin förbrukning av data.
Men det var kanske självklart.
Vad var självklart? Att Dabradions olika programikoner inte syns?
av AndS
Att det är olika teknik med vanliga radion jämfört med Tunelns Internetradio, vilket påverkar vad som kan visas och kostnaden för att lyssna. Även DAB sänds via marknätet men digitalt. Vad som visas är ju beroende av vad som sänds ut.
Jag tolkade inte frågan specifikt som DAB-teknik utan via radiodelen.
Användarvisningsbild
av Krollspell
AndS skrev:Att det är olika teknik med vanliga radion jämfört med Tunelns Internetradio, vilket påverkar vad som kan visas och kostnaden för att lyssna. Även DAB sänds via marknätet men digitalt. Vad som visas är ju beroende av vad som sänds ut.
Jag tolkade inte frågan specifikt som DAB-teknik utan via radiodelen.
Ok. Anledningen var att jag såg en bild på en S90 som hade P4 loggan i förardisplsyen.. jag frågade då min säljare som sa att det får man via Dab radion då det även finns en ruta att kryssa i för visa program logga .. men som sagt det funkar inte. Inget viktigt var bara nyfiken.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]