Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Janello
Hur ofta får ni systemuppdateringar till bilen? Jag har haft min v90 sedan november och har fortfarande inte fått en enda uppdatering. Det står alltid "inga nya uppdateringar" eller nåt i den stilen. Hur ser det ut för er andra?
Användarvisningsbild
av Sleeper
Det bör ha kommit åtminstone någon uppdatering under den tiden. Själv har jag haft min sedan december och har fått meddelande om uppdatering en gång. Till min besvikelse var det då bara väderappen som skulle uppdateras. Har haft bilen på verkstad en handfull gånger under den här tiden och jag är faktiskt inte säker på om de installerat uppdateringar som jag annars hade fått meddelanden om av bilen.

Har du fått snurr på uppkopplingen i bilen ordentligt med externt simkort?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Systemuppdatering tror jag inte någon har fått än.

Däremot så har apparna uppdaterats emellanåt, var ett par veckor sedan sist bl.a. väder appen.
av Jacobsson
Jag är nästan helt 100 på att jag har en systemuppdatering som ligger i minnet, ska kolla!
av Gorban
Volvo ska börja med systemuppdateringar via luften men det har inte kommit igång ännu. Just nu är det bara uppdateringar av appar.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Jag pratade med en Volvoperson på Stockholms Volvosalong i veckan. Tydligen ska alla bilar i 90-serien få en GUI-uppdatering ganska snart. Det blir större typsnitt, klarare färger, och lite annat, så att det ser ut som i nya XC60.

Vi kommer även framöver få möjlighet att låsa och låsa upp bilen via telefonen. Kanske under 2017. Vet inte om detta kommer ske via luften eller om man måste in på verkstad, dock.
av Jacobsson
Låsa och låsa upp går utmärkt ned appen redan nu!
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]