- fre 10 mar 2017, 12:53
least skrev:thread skrev:least skrev:Den lär vara lika dyr/billig som den stora. Generellt kostar delarna i Sverige ca 10 x USD-priset, utan rabatter.
Här kan du se vad en fjärrkontroll kostar i USA:
Del 7 verkar vara den lilla kontrollen?
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... egory=7858
En sak att tänka på är att den lilla fjärren saknar nyckelblad. Så blir bilen strömlös (som min blev) så är man strandsatt och kan inte ens använda starthjälp :)
Man kanske kan mata via startmotorn, underifrån?
Eller mata via dragkroksuttaget, då bör man kunna strömsätta bilen så att man få upp dörren i alla fall.
Det är svårt att komma åt startmotorn underifrån skulle jag tro. För mycket saker i vägen. Dragkroksuttaget förutsätter att man har en dragkrok och att den inte är infällbar :)
Bärgaren jag snackade med sa att de normalt klarar av att öppna huven med lite tricks. Man kan normalt sett komma åt låsmekanismen utifrån. Men på nyare bilar är det mycket svårt. Min V90 sa han att han inte vågade sig på då han inte gjort det innan.
Så jag fick åka hem och hämta nyckeln...
Volvo V90 D5 AWD R-Design Polestar
Volvo V70 T6 Inscription -13, Audi S6 Avant V10 -10, Volvo V70 R AWD -05, Subaru Impreza STi -05
Audi S6 Avant V8 -00, Subaru WRX -00, Subaru Legacy -97, Volvo V70 T5 -00, Volvo V40 T4 -98
SAAB, Ford, VW, Mini 1000 -68