Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hill
Tjenare,

Tänkte kolla lite med er som fått V90 levererad om hur bra eller dåligt helljuset är. Har själv beställt en välutrustad v90 cc PRO d4 i crystal white som ska komma v14.
Är lite nyfiken på om man ska börja fundera på extraljus men vill helst slippa förfula bilen om orginalljuset är bra nog. Jag pendlar till Norge och kör mkt mörkerkörning. Man kan liksom aldrig få för mkt ljus känns det som :-)
av bankb
Jag upplever helljuset som extremt bra. Bästa jag någonsin sett på en bil. Slår en hel del jag kört med extra ljus också. Framförallt funkat automatiken väldigt bra.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Hill
Tack för det. Gott att höra. Är inte så jäkla sugen på att behöva slänga på extraljus...speciellt inte när man vill kunna använda ljusautomatiken fullt ut.
På min XC70 idag kör jag med LED ramp, ruskigt skönt med riktigt bra ljus på vintern genom småländska skogarna:-)
av rrc54135
bankb skrev:Jag upplever helljuset som extremt bra. Bästa jag någonsin sett på en bil. Slår en hel del jag kört med extra ljus också. Framförallt funkat automatiken väldigt bra.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan bara instämma. Hämtade vår V90 CC i onsdags och kört en del i mörker.
Bästa helljuset som jag varit med om hittills!
Kör mycket hyrbil med varierande märken oc detta slår det mesta.
av Hill
Låter ju helt underbart. Något annat att säga om bilen...possitivt eller negativt? Är ju så jobbigt att vänta nu när det "bara" är 4 v kvar.
Användarvisningsbild
av bjornw
Amerikanska iihs testar numer även både halv och helljus. S90 får faktiskt inget vidare betyg där. Den gamla modellerna med xenon får bättre betyg.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... sedan/2017

Ni som tycker ljuset är bra, vad jämför ni med? Baserat på det testet tycker jag det ser ut som att det behövs extraljus.
av barcusmrandt
Verkar konstigt... vad jag förstår har 90 några av de starkaste ljusen på marknaden. Men de testar alltid utrustning som är standard på entry level. Vad är standard på kinetic?
Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]