Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shimbir
Hej,

Jag har kört min V90 i 4 månder nu och jag har haft: "dålig" batteri som många andra här på forumet,
Sensus displayen som "brusar" så att skärmen blir oläsbar. Och detta ser jag som barnsjukdomar som inte drabbar alla bilar.

Men det finns saker som irriterar mig mera. Små bagateller som visar att man har lagt mindre tid på finishen.
Och här kommer två exempel:

1) Min billigaste GPS som jag har hemma kan zooma in/ut beroende på hastighet. I V90 måste jag aktiv zooma IN/UT och det är inte bra för trafiksäkerheten.

2) Man kan se 5 radio stationer samtidigt. Man börjar skrolla från första stationen med hjälp av knapparna på ratten eller under displayen. Man ser att markören flyttar på sig till olika stationer. Och det är helt OK. Men när man kommer till station nummer 6/7/8/9... då försvinner markören ut från skärmen och man har ingen aning om vilken st. man lyssna på.

Hoppas att det kommer nya uppdateringar som gör att man slipper pilla på skärmen mer än nödvändigt.
av Gorban
1) tanken är väl att kartan i huvudinstrumenten ska göra att man inte behöver zooma kartan i Sensus.

För övrigt undrar jag om ni använder 3D-läget på kartan? Gör man det så försvinner ca 1/3 av kartans yta och blir himmel som man inte har någon som helst nytta av. Det gör att jag numera alltid kör i 2D.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Jag kör bara i 2D. Tycker inte heller att 3D-vyn tillför något, den är sämre än motsvarande hos andra bilmärken jag haft tidigare.

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]

Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]