Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Philipvolvo97
Hej

Någon som känner till något om volvos lansering av digital key? Läser att det står att det ska släppas under 2017 men att bara ett begränsat antal bilar kommer vara utrustade med funktionen. Någon som vet nått om detta, ifall samtliga bilar kommer ha denna utrusning under 2017 eller inom snar framtid?

Själv tycker jag det verkar som en grym idé av volvo!

Här finns en länk som är intressant att läsa: https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... tan-nyckel

Med vänlig hälsning, Philip
av macattac
utan att veta är jag ganska säker på att V/S90 har det. jag grundar det på att in car delivery - där leverantören får just en digitalnyckel (engångs) för att kunna komma in i bagaget.
av dfa
Jag mailade Volvo för någon vecka sedan och frågade när Phone as Key kommer.
Svaret var att piloten fortfarande pågår och att man skulle avsluta den och utvärdera resultatet innan det blir aktuellt att släppa till allmänheten.
av Gorban
Med tanke på hur bra VOC fungerar så tror jag att jag avvaktar med digital nyckel.
av macattac
Gorban skrev:Med tanke på hur bra VOC fungerar så tror jag att jag avvaktar med digital nyckel.

jag har haft min bil sen i onsdag. inga som helst problem med voc....
kör värmare varje morgon
har startat motorn på distans 5-6 gånger.
låst, låst upp.
av Jacobsson
Jag ska till visningen av ny modell hos Volvo i Stockholm den 7e mars.
Det ska vara en parallell lansering med Geneve.
Kanske är detta något som visas samtidigt! Jag skulle gärna hoppa över nyckeln i fickan..
Har precis slutat snusa enbart för att slippa dosan i fickan, vore trist att sluta köra bil pga att nyckeln vara blir större..
Så det här är ett steg i rätt riktning!
av Jacobsson
Nej men jag kör hellre den vanliga/fina men att slippa helt är skönt!
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]