Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har beställt en v90 T5 26/12-16 och fick då en MY18. Fick leverans att den ska komma v.26. Sen ser jag nu att flera som beställt i början på februari 2017 har också fått samma leveransvecka. Jag tycker ju att jag borde vara före i kön och man kan inte få samma leveransvecka om det skiljer 1,5 månad på besällningsdatumen...

Med vänlig hälsning, Philip
Jag beställde 27/1 och har fått leveransvecka 31. Har sett flera som beställt efter mig som fått leveransvecka flera veckor tidigare.
Philipvolvo97 skrev:Hej

Har beställt en v90 T5 26/12-16 och fick då en MY18. Fick leverans att den ska komma v.26. Sen ser jag nu att flera som beställt i början på februari 2017 har också fått samma leveransvecka. Jag tycker ju att jag borde vara före i kön och man kan inte få samma leveransvecka om det skiljer 1,5 månad på besällningsdatumen...

Med vänlig hälsning, Philip
MY18 börjar väl inte tillverkas föränn vecka 20 om jag inte minns fel.
Hela produktionen av MY17 skall väl göras klar först.
Sefan är det säkert prioriterade beställningar som går först. D.v.s. ÅF bilar samt VIP kunder.
Beställde 24/1 och fick välja mellan en MY17 v14 eller en MY18 i september.
Jag vet inte hur de bestämmer köplats - jag beställde en t8 förra veckan med leverans v.28 (väntar dock på att få detta bekräftat idag). Egentligen skulle leverans varit nån gång jan/feb 2018, men han hittade en avbokning eller likanande, och "paxade" den till mig. Jag är naturligtvis glad för det :) En som beställde en t8 3 dagar efter mig har leverans i mars 2018!
Jag tror att modellspecifika utrustningsalternativ ställer till det med leveransdatum då underleverantörerna kanske inte hinner leverera delarna i samma takt som bilarna beställs, därför får en del vänta extra länge på "sin" bil. Det finns inte delar så det räcker. Så tror jag att det förhåller sig.
Wibe skrev:Beställt en V90 T5 Inscription MY18, leverans vecka 24. Torde vara bland de första då produktion startar vecka 20
Skickat från min iPhone med Tapatalk
V90 T5 R-Design MY18 fick leveransvecka v26, bokade i början på februari!
Det är lite konstigt med leveranstider vs beställningsdatum. Det stämmer ibland inte alls med någon logik. Det jag har fått till mig är att någon återförsäljare kan ha beställt en bil redan, som sedan ändras till rätt spec för den kunden. Så grundbilen kan varit beställd i december, men specas om till en annan i februari t.ex.
Snackade med min säljare igår. Han sa att alla ÅF blir tilldelade demobilar, och att dessa är prioriterade. Dessa kan enligt han inte ändras och kan heller inte beställas/säljas till kund (säkert inom en viss tid). Jag har en t8 i beställning med lev 26-28 (prelimenärt), och min ÅF får en t8 demo v26 (spikat). Jag sa att om han inte kan leverera min i tid så får han ändra specen på demobilen, så jag kan få den istället - men det gick inte oavsett vad jag hotade med :D Annars tror jag det är som Exyzäta nämner, beroende på spec så krävs olika delar från olika underleverantörer.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]