Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jcartel
Någon som vet ifall det finns olika teman även för den mindre 8" förardisplayen?
Användarvisningsbild
av fjohan82
jcartel skrev:Någon som vet ifall det finns olika teman även för den mindre 8" förardisplayen?
Intressant fundering... I instruktionsboken på sidan 89 står det lite luddigt:

I menyn Inställningar My Car Displayer i
centerdisplayens toppvy är det möjligt att ställa
in:
• Information i förardisplay. Välj vad som
visas i bakgrunden av förardisplayen (Visa
ingen information i bakgrunden, Visa
information om nuvarande spelande
media eller Visa navigation även när
ingen resväg är satt). I 12-tums förardisp-
lay visas informationen i mitten och i 8-tums
förardisplay visas information i fältet uppe till
höger.
• Teman. Välj tema (utseende) på förardis-
playen (Glass, Minimalistic, Performance
eller Chrome rings ).

Jag skulle tolka det som att byte är möjligt med båda displayerna.
av Primus
Finns det växelindikator? Alltså vilken vägen som för närvarande används. Tänker på automat.
av Johanu71
Har lånat en V90 Kinetic med 8" skärmen och det gick att byta teman även på den. Men den Instrumentdisplayen är så otroligt ful och trist. Dessutom är den otroligt rörig då all information är synlig hela tiden. Det går inte att göra en inställning för att ta bort information. Ger ett väldigt rörigt intryck. 12,3" displayen är sjukt mycket snyggare och smidigare.
av LumberJack
Johanu71 skrev:Har lånat en V90 Kinetic med 8" skärmen och det gick att byta teman även på den. Men den Instrumentdisplayen är så otroligt ful och trist. Dessutom är den otroligt rörig då all information är synlig hela tiden. Det går inte att göra en inställning för att ta bort information. Ger ett väldigt rörigt intryck. 12,3" displayen är sjukt mycket snyggare och smidigare.
Jag har 8" displayen i min och det går att ta bort den mesta datan om man vill ha en mer clean instrumentering.
Det som inte går att ta bort är växelindikeringen och hastighetsmätaren.

Tank och tempmätare som ligger utanför displayen går inte att göra något åt.

Visst är 12,3" snyggare och lyxigare men har man bara 7,5bbp så prioriterar jag AWD, Aut, klimatpaket med voc och business före en större display eller annat lull.
av mathem
Jag har en manuell D3 Kinetic Business, i den finns det ingen varvräknare i förardisplayen (8") i något tema (mini, glass, performance eller chrome rings) otroligt irriterande och jag ser inte någon anledning till varför Volvo skulle ta bort den. Någon som vet?
av LumberJack
mathem skrev:Jag har en manuell D3 Kinetic Business, i den finns det ingen varvräknare i förardisplayen (8") i något tema (mini, glass, performance eller chrome rings) otroligt irriterande och jag ser inte någon anledning till varför Volvo skulle ta bort den. Någon som vet?
Gissar att de flesta bilarna säljs med automat och då har ju varvräknaren mindre betydelse. Men jag förstår och håller med dig att det borde finnas även i 8" skärmen.
De borde ju kunna ha en liknande lösning som fanns i min XC60 -14 med en digital stapel.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]