Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boozer87
Har blivit mer och mer sugen på 21".
Egentligen tycker jag inte att det är den snyggaste av dem som finns att välja på men storleken fyller ut så fint på ljus bil. Tror ni att det är som dag och natt 20" med 45 profil eller 21" med 40"? Har i nuläget 19" och 50" i det fallet blir det förmodligen skillnad. Men om jag nu ska "uppgradera" tror ni på samma komfort?
Användarvisningsbild
av Spid3r
Samma komfort blir det nog inte, stötigare bli det.
Var på en Volvoåterförsäljare här i stan (polare jobbar där), då skulle de göra i ordning en CC med 21", fasen vad snyggt...
av Boozer87
Zera skrev:Samma komfort blir det nog inte, stötigare bli det.
Var på en Volvoåterförsäljare här i stan (polare jobbar där), då skulle de göra i ordning en CC med 21", fasen vad snyggt...
Men tror vi på mkt skillnad på 45 och 40 profil?
av Tuppen30
Nej jag tror inte att det blir så stor skillnad. Du väljer ju inte mellan 17" och 21". Utan mellan 20 och 21. Liten skillnad blir det, men jag tycker att den blir så ruskigt snygg med dom 21 tummarna. Har du möjligheten så kör på det.
av Boozer87
Det är ju ett tillbehör så det behöver jag ju inte bestämma innan låsning som tur är. Ska bli skönt med låsning imorn, all denna betänketid och velande och ändrade och tillägg. Visst angenäma problem men ändå. Lutar nog åt dem 21" .
av bankb
Var inne hos handlaren och tänkte titta på CC idag. Där stod den med 21" fälgarna på.

Alldeles för snyggt för att bortse från... tyvärr.

Hur funkar det med tillbehörshjulen? Får man dubbla uppsättningar sommardäck eller sätter dom på vinterdäck på originalfälgen, eller får man tillbehörshjulen monterade från fabrik?

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Boozer87
bankb skrev:Var inne hos handlaren och tänkte titta på CC idag. Där stod den med 21" fälgarna på.

Hur funkar det med tillbehörshjulen? Får man dubbla uppsättningar sommardäck eller sätter dom på vinterdäck på originalfälgen, eller får man tillbehörshjulen monterade från fabrik?

Bild

Tack för bilden, där blev det definitivt bestämt hehe.
Det blir ju dubbla sommaruppsättningar, brukar ju gå att lägga till några kronor för att få dem vinter, orginalhjulen.
Som jag har fattat så är det tillbehör och sätts på hos din återförsäljare.
Riktigt kul bild iaf, blir exakt så med tonade rutor och stänkskydd. Men svårt att avgöra om den är solid eller pärlemor? Ser solid ut.
Tack!
av bankb
Boozer87 skrev:
bankb skrev:Var inne hos handlaren och tänkte titta på CC idag. Där stod den med 21" fälgarna på.

Bild

Tack för bilden, där blev det definitivt bestämt hehe.
Det blir ju dubbla sommaruppsättningar, brukar ju gå att lägga till några kronor för att få dem vinter, orginalhjulen.
Som jag har fattat så är det tillbehör och sätts på hos din återförsäljare.
Riktigt kul bild iaf, blir exakt så med tonade rutor och stänkskydd. Men svårt att avgöra om den är solid eller pärlemor? Ser solid ut.
Tack!
Den är absolut solid. Riktigt sneak utrustad bil invändigt. Så fattar egentligen inte att dom satt på 21" på den. Men dom ville väl ha en maxad bil utvändigt :)

Får förhandla lite med säljaren. För kan man få original 19" på vinterdäck till bra pris så är ju inte prisskillnaden så stor mellan 20" och 21" ... som ni hör så försöker jag rationalisera ett beslut som egentligen är alldeles för dyrt ;)
av Nikeman
Ja jäklar vad dessa 21" är snygga. Kom ju ut ett par på Blocket igår som jag försökte hugga men hann inte innan dom var sålda tyvärr. Jäklar också haha.

Det skrivs här ovan om "tillbehörshjul"... Medans Volvo skriver "Tillvalsjul" och på Orderbekräftelsen på bilen står mina hjul under "Option". Vad är skillnaden på dessa tre benämningar?
av Freddy100
Snygga är dem. Först är man på forumet 21V90CC sedan är man mer aktiv i diskussioner som handlar om vibrationer och oljud... :-D

Du är ju rolig du. Fortsätt du att k&ou[…]

Hej, vi börjar med att beställa en ny pa[…]

Byte HU850

Hej. Om den nya radion är från samma &a[…]

Taklucka inte jämnt

Hade samma på min V60 från 20. Kö[…]