Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boozer87
Hittade några bilder på nätet.
Har ju hela tiden känt mig "EMOT" nerlackning på denna bild för då försvinner ju hela grejen?
Men den var ruggigt snygg, bara 3 dagar till låsning på min v90cc.

Bild

Bild

Mycket Nöje!
av troubleshooter
Har själv valt Nerlackad Electric Silver på min CC, för mig var det inga tveksamheter, gillar inte svarta sorgkanter =), tycker inte hela grejen försvinner, vitsen för mig med en CC är i första hand den utökade markfrigången och att man kliver in i bilen och inte ner i den.
Ser dessutom ut som att de nya sorgkanterna bara är lackade är i en mörkare kulör och inte genomfärgad plast som på gamla XC70 vilket ändå förändrar funktionen.....
Användarvisningsbild
av JanneP77
Smaken är som baken men personligen tycker jag att det ser förskräckligt ut! Påminner om 80-talets kjolkit...
Bild

Mycket snyggare med de mörka kontrasterna mot en ljus färg.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Johanu71
Nerlackat på V90 CC går bara att få med följande färger;
477 Electric Silver Metallic
707 Crystal White Metallic
714 Osmium Grey Metallic
717 Onyx Black Metallic
719 Luminous Sand Metallic
722 Maple Brown Metallic
av Johanu71
SundanceKid skrev:Nedlackat ser påklistrat ut.

Skickat från min Iphone
Håller med :wink:
av AndS
Känns lite sådär att välja en bil med extra designdetaljer som ska förstärka utseendet på en Crosscountry-modell och till viss del även vara skydd mot sly när man kör på skogsvägar. Och sedan lacka dem så att bilen ser mera ut som en V90.
Men om du gillar utseendet och är villig att betala extra för det så ska du välja det, det är du som ska trivas med din bil.
av perhall
Tycker alltid A4 och A6 Allroad nedlackade ser fåniga ut, lite bulliga skärmar och extra höga. Kostar dessutom 6-7 000 extra på Audi.

Tror jag kommer tycka samma om Volvo...

Gillar man att kliva in är ju annars luftfjädring bra så att bilen kan höjas vid behov...
Användarvisningsbild
av garinge
Tyckte det var nice, tycker det är schysstare med nerlackat än dom där svarta plastdetaljerna som just XC modellerna har :)

men smaken är som baken, alla gillar olika =)

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]