Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag ska leasa en v90 T5 bi-fuel Momentum.

Mina första förslag är:

1. Det ingår 18" fälgar, vilka är snyggast, dem 10-ekrade eller 5-ekrade?

2. Jag är sugen på någon metallic färg och ska därmed inte ta tonade rutor. Vilken färg passar en T5-bifuel MOMENTUM?
Eftersom jag ska leasa bilen i 3 år och sedan bli av med den är jag sugen på att testa någon lite "udda" färg som sticker ut lite. Har ni några tips? Har funderat lite på Twilight Bronce Metallic eller Luminous Sand Metallic.

3. Utrustningen jag ska ta är: Klimatpaket, Teknikpaket, dragkrok samt kanske Subwoofern. Är det bra saker eller skulle ni rekommendera något annat? Vill gärna ha några tips/erfarenheter om subwoffern, blir det stor skillnad på ljudkvaliteten med det tillägget?

Med vänlig hälsning, Philip :)
Philipvolvo97 skrev:Hej

Jag ska leasa en v90 T5 bi-fuel Momentum.

Mina första förslag är:

1. Det ingår 18" fälgar, vilka är snyggast, dem 10-ekrade eller 5-ekrade?

2. Jag är sugen på någon metallic färg och ska därmed inte ta tonade rutor. Vilken färg passar en T5-bifuel MOMENTUM?
Eftersom jag ska leasa bilen i 3 år och sedan bli av med den är jag sugen på att testa någon lite "udda" färg som sticker ut lite. Har ni några tips? Har funderat lite på Twilight Bronce Metallic eller Luminous Sand Metallic.

3. Utrustningen jag ska ta är: Klimatpaket, Teknikpaket, dragkrok samt kanske Subwoofern. Är det bra saker eller skulle ni rekommendera något annat? Vill gärna ha några tips/erfarenheter om subwoffern, blir det stor skillnad på ljudkvaliteten med det tillägget?

Med vänlig hälsning, Philip :)
Testa Twilight Bronze. Har den på V70:n idag och den är riktigt fin i alla fall när den är tvättad. Personligen tycker jag 18" är lite smått men av de två är 5-ekrat snyggast. Annars har du tycker jag valt bra paket

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mike68 skrev:Ta inte Mussel Blue, det misstaget gjorde jag, ser bra ut inskarpt ljus annars våldsamt tråkig.
Nej säg inte så! Jag har ju beställt en V90 t8 i mussel blue :) Skitsnygg - när det är soligt iaf... Men jag blir ju nervös när du säger så. Har du några bilder?
Hej,

1) Personligen tycker jag 10-ekrade passar bäst utav de två som du nämner. Den 5-ekrade är en fin "vinterfälg" tycker jag, medans den 10-ekrade "turbinfälgen" är lite elegantare/sportigare.

2) Har du tittat på "Maple Brown Metallic"? alt. "Denim Blue"?

3) Personligen skulle jag nog se över om det inte vore värt att lägga till "Business Advanced" paketet på din Momentum. 12,3" förardisplay, halvskinn, LED-ljus på dim- & kurvljus, samt drive mode settings. Skiljer väl inte jättemycket i pris!? Sedan tycker jag att Navigationen för 6900:- är en liten summa om man tittar på bilen pris, speciellt med den stora förardisplayen på 12,3". Med tanke på att kartuppdateringarna också är kostnadsfria, så är det ju väldigt smidigt att ha navigationen inbyggd i bilen.

Lycka till med ditt köp!
Navigation ingår ju i teknikpaketet så det är ju med men håller med om att Business Advanced är en bra uppdatering. Jag hade hellre gjort den än valt subwoofern men det är bara jag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du har helt rätt Wibe! Tänkte inte på det.. :D

Jag hade också valt bort subwoofern till förmån för Business Advanced om jag måste välja ur budgeten. Jag tror som sagt definitivt på att få 12,3", samt halvskinn.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]