Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tillslut
Min XC90 - 16 ska in på service snart. Har sett folk som uppdaterat sin mjukvara med Large animal detection. Ringde Volvocars centralt och frågade om det kostar något att uppdatera, de svarade att jag får kontakta min verkstad. När jag frågar verkstaden säger de att de inte kan svara på det innan bilen är inne hos dem och uppkopplad.
Allt det här låtar som BS, ingen vet om det kostar något innan bilen är inkopplad. Någon här som vet?
Jag undrar också detta. Har aldrig bett om det specifikt på min bi, så jag undrar om det rimligtvis har åkt med i uppdateringarna eller om jag behöver be om det.
Grymt! Jag har också uppgraderat till PA2, men för mig var det kostnadsfritt. Är inte run off mitigation standard sedan innan? Det visade de ju ofta i samband med lanseringen.
LumberJack skrev:
extragloves skrev:Är LAD standard i S/V90?
Fick den infon av min säljare. Jag har beställt en Kinetic med Business-paket och där ingår det i alla fall.
Ingår det i den borde det ingå i alla. Det är väl snikvarianten av v90?

Skickat från min Iphone
SundanceKid skrev:
LumberJack skrev:
Fick den infon av min säljare. Jag har beställt en Kinetic med Business-paket och där ingår det i alla fall.
Ingår det i den borde det ingå i alla. Det är väl snikvarianten av v90?

Skickat från min Iphone
Japp
Användarvisningsbild
av jcartel
Alla säkerhetssystem förutom Intelisafe Surround (Rear Collision Warning, Cross Traffic Alert, Blind Spot Information System) är standard i alla 90-bilar.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]