Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
#1142771
Sitter och vänder på kronorna just nu. Tänker att parkeringsensorer fram är vettigare än dynamiska LED lyktor?

Vad säger eliten?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1142783
Aktivt helljus skulle jag inte råda dig att avstå. Osäker på om det går att få utan dynamiska led", tror ej?
av Linqid
#1142795
Har aldrig förstått nyttan med p-sensor fram. Visst, jag hade kanske valt till det till en bil i den här prisklassen men ska jag välja mellan det och något annat jag vill ha är det inte aktuellt.

Hur ofta har man faktiskt nytta av sensorer fram, i vardaglig körning? Förstår att det finns undantag, typ trångt garage där varje centimeter är avgörande (eller liknande), men vid fickparkering gör det ju varken från eller till. Bak däremot, helt annan sak.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1142797
Sleeper skrev:Aktivt helljus skulle jag inte råda dig att avstå. Osäker på om det går att få utan dynamiska led", tror ej?
Dynamiska LED kostar 4000:- extra även till Inscription. LED med kurvljus och på/av för helljus är standard


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
#1142798
Linqid skrev:Har aldrig förstått nyttan med p-sensor fram. Visst, jag hade kanske valt till det till en bil i den här prisklassen men ska jag välja mellan det och något annat jag vill ha är det inte aktuellt.

Hur ofta har man faktiskt nytta av sensorer fram, i vardaglig körning? Förstår att det finns undantag, typ trångt garage där varje centimeter är avgörande (eller liknande), men vid fickparkering gör det ju varken från eller till. Bak däremot, helt annan sak.
Personligen tycker jag att det är vettigt på en så stor bil. Så du hade hellre tagit full LED då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Linqid
#1142811
Wibe skrev:
Linqid skrev:Har aldrig förstått nyttan med p-sensor fram. Visst, jag hade kanske valt till det till en bil i den här prisklassen men ska jag välja mellan det och något annat jag vill ha är det inte aktuellt.

Hur ofta har man faktiskt nytta av sensorer fram, i vardaglig körning? Förstår att det finns undantag, typ trångt garage där varje centimeter är avgörande (eller liknande), men vid fickparkering gör det ju varken från eller till. Bak däremot, helt annan sak.
Personligen tycker jag att det är vettigt på en så stor bil. Så du hade hellre tagit full LED då?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det hade jag nog. Som sagt, jag tycker sällan p-sensorer fram gör varken till eller från oavsett storlek på bil. Skulle vara på Porsche Panamera då, för den är ju hopplös att avgöra var den slutar...
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1142812
Wibe skrev:
Sleeper skrev:Aktivt helljus skulle jag inte råda dig att avstå. Osäker på om det går att få utan dynamiska led", tror ej?
Dynamiska LED kostar 4000:- extra även till Inscription. LED med kurvljus och på/av för helljus är standard


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok.
Efter att ha vant mig vid det dynamiska helljuset kan jag inte tänka mig att någonsin vara utan igen. Känns för omodernt att vara utan på en, förmodar jag, dyr ny bil.
av valln
#1142821
Om du har en privatägd bil nu kan du ju senarelägga inköpet av den nya bilen typ en månad så kan du köpa båda tillbehören på det du tjärnar på att behålla den äldre bilen en tid längre.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1142828
Sant men egentligen är det ju småpengar i sammanhanget så jag får nog bara bita i det sura


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]